בריאות ותזונה

איך להוריד את 2-3 הקילוגרמים שהתווספו בתקופת החגים?

גם אתם אכלתם סעודות בלי הפסקה בחודש האחרון? בין חג לשבת, בין אירוח לביקור, האוכל תופס הרבה מקום בחגים היהודיים. עכשיו כשחלפה התקופה – הנה כמה עצות יעילות כדי להוריד את הקילוגרמים העודפים

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם העליתם 2-3 קילוגרמים מיותרים במהלך החגים, העצות האלה יכולות להועיל לכם. וסיכום קטן, עוד לפני הטיפים המדויקים: פשוט שימו לב: למה שאתם אוכלים, לכמה אתם אוכלים, וגם לאיך.

לא תמיד אנחנו מודעים באמת לכמויות המזון שאנחנו צורכים ביום, או לדברים המדויקים שנכנסים לפה שלנו. כדאי להעלות את המודעות, ואפשר לעשות זאת בקלות – פשוט רושמים במשך מספר ימים כל דבר שמכניסים לפה. כך קל יותר להחליט מה להוריד מכמויות המזון, כדי לרדת במשקל.

יש דרכים קלות ופשוטות להפחית בכמות הקלוריות שאנו אוכלים במהלך היום. למשל, להעדיף מים על פני שתיה מתוקה. כל כוס של שתיה מתוקה מכילה בערך 4 כפיות סוכר, וגם 80 קלוריות, פחות או יותר – והיא אפילו לא משביעה. מים ירוו אתכם יותר, ויקלו על הירידה במשקל.

בכלל, כדאי לשתות הרבה מים. לעיתים קרובות אנו מתבלבלים בין תחושת הצמא לתחושת הרעב, וחושבים שאנחנו רעבים – כשבעצם, כוס מים אחת תעלים את התחושה לחלוטין. מומלץ גם לשתות כוס מים לפני הארוחה – כך מתחילים את הארוחה בתחושה של מלאות, ולא מפריזים בכמות המאכלים. באופן כללי, מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום.

גם במוצרים אחרים, אפשר ליהנות מכמויות זהות להרגלים שלכם – ולהפחית את כמות הקלוריות או השומנים. איך? משתמשים במוצרים דלי קלוריות או שומן. חלב 1% במקום 3%, גבינה צהובה עם פחות אחוזי שומן, וכן הלאה.

עוד דרך יעילה להפחית בכמויות היא למדוד את המוצרים שאתם משתמשים בהם, ולא להשתמש בהם "לפי העין". כמה שמן אתם מוסיפים לסלט? או לטיגון של הבצל? כמה כפות אורז אתם אוכלים בארוחה אחת? וכמה קלוריות צרכתם בסנדביץ האחרון שאכלתם, זה עם הגבינה? תמדדו. כך תוכלו גם לשים לב מתי אתם משתמשים בכמות גדולה מידי, ולהפחית בהתאם.

ודאו שאתם אוכלים ארוחות מסודרות, ולא מדלגים על אף ארוחה. כשמגיעים לארוחה רעבים מאד – אוכלים יותר מידי.

כשאתם ניגשים לארוחה, העדיפו ארוחה ביתית שבשלתם בעצמכם, על פני אוכל קנוי או ארוחה במסעדה. האוכל שאתם מקבלים בחוץ תמיד יהיה פחות בריא מזה שהכנתם בעצמכם – שלא לדבר על כך שלא תוכלו לדעת מה בדיוק הוכנס לאוכל, דבר שתדעו בבירור כשתבשלו בעצמכם.

דאגו להוסיף לארוחה שלכם כמה שיותר סיבים תזונתיים. הם ממלאים ונותנים תחושת שובע, אך לא נשארים בגוף אלא מנקים אותו. הסיבים התזונתיים מצוינים למי שמנסה להוריד במשקל.

גם אתם אוהבים לגוון באוכל? זה מצוין. אבל גוונו בין ארוחה לארוחה, ולא בתוך אותה ארוחה. לא צריך לאכול בארוחה אחת 3 סוגים של תוספות. מספיק לאכול חלבון אחד ותוספת אחת, ובארוחה הבאה – לאכול חלבון אחר, עם תוספת אחרת. כך אפשר לגוון, מבלי להגזים בכמויות.

מידי פעם מומלץ לוותר על הפחמימות שבארוחה. לא תמיד חייבים תפוח אדמה או אורז כתוספת, ולא בכל ארוחה חייבים לאכול לחם. מידי פעם צרו ארוחה שמורכבת מחלבונים ומירקות בלבד. תשבעו באותה מידה, ואולי אף יותר – ותפחיתו בכמות הקלוריות.

אחרי כל הטיפים לאכילה נכונה יותר, הוסיפו שני הרגלים חשובים אחרים: הקפידו על פעילות גופנית יומיומית קלה, ודאגו לישון מספיק בלילה. חוסר שינה מוביל לאכילת יתר, כך שחשוב לישון לפחות 7-8 שעות בלילה, כדי לרדת באמת במשקל.

בהצלחה!

תגיות:תזונהבריאותדיאטהאחרי החגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה