בריאות ותזונה

"איש האתרוגים" מגלה סגולות רפואיות מדהימות, שאולי לא שמעתם עליהן

מזה שנים מנהל עוזי חזאי (75) מירושלים, חנות לממכר מוצרי אתרוגים בשוק מחנה יהודה בעיר. בפי כל הוא מכונה 'איש האתרוגים', ולא בכדי: אין כמעט דבר שהוא לא רוקח מאתרוגים, ולכולם הוא ממליץ: "קחו פלח אתרוג ביום, ותישמרו ממחלות לב"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזה שנים מנהל עוזי חזאי (75) מירושלים, חנות לממכר מוצרי אתרוגים בשוק מחנה יהודה בעיר. בפי כל הוא מכונה 'איש האתרוגים', ולא בכדי: אהבתו לפרי המיוחד החלה הודות לסבו שהיה מטפל הוליסטי בתימן, והשית את כל טיפוליו על רפואת הרמב"ם ומשנתו. נכדו שהלך בעקבותיו רוקח כמעט הכל מאתרוגים: ריבות, תרסיס אתרוגים שמטפל בפצעי בגרות, סבון אתרוגים, קרם אתרוגים לטיפוח העור ואפילו משקה אתרוגים לנשים בהריון. 

"האתרוג תורם לפוריות ולתחושת רעננות, מקנה תחושת שובע, מרווה צימאון ואפילו שומר על ריח גוף נעים", הוא מסביר ומתאר את ייחודיותו של המשקה שהוא רוקח במיוחד לנשים בהריון: "המשקה הזה ידוע כשומר על הרחם, ומונע בחילות והקאות". 

אבל גולת הכותרת שבה הוא מתפאר היא לא אחרת מאשר חילבה אתרוגים, שעליה ודאי עדיין לא שמעתם גם אם אתם חובבי חילבה מושבעים. לדברי חזאי, מדובר בחילבה שמצוינת בין היתר לטיפול בסוכרת, ובשונה מהחילבה הרגילה - היא נטולת ריח חריף וחזק. "הרבה אנשים נמנעים מהחילבה בגלל הריח שלה, אבל בחילבה הזו, האתרוגים מנטרלים את הריח ומאפשרים לך ליהנות מכל הרכיבים הבריאותיים שיש בה".

זה שנים שהוא צורך אתרוגים בשלל צורות, לעתים כתחליף לשאר הפירות וכך הוא ממליץ לכולם לנהוג. "האתרוג מחזק מאוד את פעילות הלב, ומונע כל מיני תחלואים שקשורים לזה. אם צורכים מדי יום פלח אתרוג, זה גם מטהר את הגוף מכל מיני רעלים ופסולת שיש בו". 

תגיות:סוכותרפואהסגולותאתרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה