בריאות ותזונה

אוסטרליה: אכל סוג אחד של מזון, והוריד 51 ק"ג תוך שנה

כשאנדרו פלינדרס טיילור ממלבורן שבאוסטרליה החליט לפצוח בדיאטה עליה קרא במגזין בריאות מסוים, הוא לא באמת חשב שזה יכול להצליח. כיום הוא הפך למנטור עבור אלו שמתעניינים בתהליך

אנדרו פלינדרס טיילור (צילום מסך)אנדרו פלינדרס טיילור (צילום מסך)
אא

כשאנדרו פלינדרס טיילור ממלבורן שבאוסטרליה החליט לפצוח בדיאטה עליה קרא במגזין בריאות מסוים, הוא לא באמת חשב שזה יכול להצליח. למעשה, עד לאותו רגע הוא ניסה כמעט הכל, כדי להתפטר מהשומנים העודפים שלו - אך "על כל קילו אחד שרזיתי, עליתי אחר כך כפליים", הוא מספר. 

טיילור החליט לאכול רק סוג מזון אחד במשך שנה שלמה - תפוחי אדמה. "כשאמרתי את זה לאנשים, הם חשבו שאני משוגע ואני לא יכול להאשים אותם", הוא אומר כיום, לאחר שהוריד 51 ק"ג ממשקלו. "ברור לי שזו לא דיאטה מאוזנת, ובעבור אנשים מסוימים יכולה להיות מסוכנת ממש - אבל עבורי, אדם בריא וחזק, היא הייתה מצוינת. האמנתי שאני יכול לקבל את כל הוויטמינים והחומרים המזינים מאכילת תפוחי אדמה בצורות שונות ומגוונות, והחלטתי לכלול בזה גם את הבטטות".

לדברי טיילור, היה ברור לו שהוא לא מתכוון להמשיך בדיאטה אחרי שישיג את מבוקשו. "אמנם אני מקבל את הצריכה היומית של חומרים חיוניים כמו ברזל, ויטמין C וסיבים תזונתיים, אבל ברור לכולם וגם לי, שדיאטה שמבוססת על סוג מזון אחד בלבד מסכנת את הבריאות כשזה לטווח הארוך. אחד הדברים שהכי חסרים בתפוחי האדמה ואני משלים אותם על ידי חלב סויה הוא סידן. כדי לקבל את המנה המספקת של סידן ליום, אני מוסיף המון חלב סויה לפירה שלי", הוא כותב באתר משלו שהקים בשם Spudfit, שבו הוא מתאר את התהליך שעבר לפרטי פרטים. 

כנגד כל הסיכויים, טיילור מספר שהדיאטה אף היטיבה עם תוצאות בדיקות הדם האחרונות שביצע. "בהתחלה היה לי כולסטרול גבוה, ובזכות הדיאטה הוא ירד פלאים כמו גם רמת לחץ הדם ורמת הסוכר בדם. גם הנהגות שהיו לי לפני הדיאטה כמו ספורט שלא סבלתי, השתנו ללא היכר וכיום אני מקפיד על רכיבת אופניים כשעה מדי יום. אני יכול להבין אנשים שמתנגדים לדיאטה הזו או לכל דיאטה אחרת שמבוססת על רכיב אחד בלבד, אבל במקרה שלי לא רק שהיא לא סיכנה אותי, היא גם עזרה לי לצאת מכלל סכנה".

ולמי הדיאטה הזו בכל זאת לא מתאימה? נשים בהריון, אנשים שעברו ניתוח בריאטרי, אנשים שחולים במחלות שונות, אנשים בריאים שנוטים לחולשות ותופעות לוואי עם כל שינוי תזונתי. 

תגיות:דיאטהתפוחי אדמהחסרונותיתרונותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה