חדשות בארץ

המחאה הוכיחה את עצמה: קצבת הנכים עלתה ל-4,000 ₪ בחודש

ניצחון הנכים: ראשי מאבק הנכים הצליחו, בסופו של מו"מ מול הממשלה, להגדיל את קצבת הנכות ל-4,000 שקל בחודש ולהביא לשיפור במצבם של כרבע מיליון נכים בישראל

  • י"א תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאבק הנכים הסתיים בניצחון משמעותי: ארגוני הנכים הצליחו להביא את נציגי הממשלה, הקואליציה והאופוזיציה לשולחן אחד ולחתום על הסכם היסטורי להעלאת קצבאות הנכות בישראל.

קצבת הנכות החדשה עליה הוסכם עומדת על 4,000 ₪ לחודש, זאת לעומת 2,342 ₪ עליה עמדה הקצבה הקודמת.

העלאת קצבת הנכות תתאפשר בזכות תוספת של 4.2 מיליארד שקל לתקציב הקצבאות, ותתווסף בהדרגה מינואר 2018 ועד ינואר 2021.

פרטים משמעותיים נוספים בהסכם קבעו כי נכים קשים שזקוקים לשירותים מיוחדים יזכו לקצבה של כ-4,500 שקל בחודש, וכי קצבת הנכות תוצמד לשכר הממוצע במשק — כך שהיא תעודכן בכל שנה בהתאם לעלייה בשכר הממוצע במשק, ולא תישחק לאורך השנים. סעיף משמעותי נוסף בהסכם עוסק בהעלאת הסכום שאותו יכול נכה להשתכר בעבודה מבלי שקצבתו תקוזז: כיום קצבת הנכות מקוזזת עבור כל סכום שמתקבל כשכר עבודה מעבר ל-2,800 שקל בחודש, אולם לפי ההסכם החדש יוכלו הנכים החל מינואר 2019 להשתכר 4,300 שקל מבלי שקצבתם תיפגע.

המו"מ בין הצדדים הגיע לשלב סופי בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. המשא ומתן החל ביום חמישי בשעה 2 בצהריים והסתיים בשעה 2 וחצי לפנות בוקר של יום שישי. במעמד חתימת ההסכם היו נוכחים יו"ר הקואליציה דוד ביטן, פרופ' שמחון שייצג את הממשלה וח"כ גילאון שייצג את האופוזיציה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בברכות על ההסכמות שהושגו עם ארגוני הנכים בערב יום הכיפורים. "ערב יום כיפור הושגו הסכמות עם ארגוני הנכים. ההסכמות הללו יביאו לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות במדינת ישראל. "אני חושב שזהו הסכם היסטורי, מדובר בהעלאה משמעותית של הקצבה. ההעלאה הזו תתחיל כבר בינואר", אמר ראש הממשלה.

מאבק הנכים נמשך שנתיים וחצי ארוכות ומתישות, מאז שהתגייס למאבק ח"כ אילן גילאון שהוביל להצעת חוק להשוואת קצבאות הנכות לגובה של שכר המינימום. המאבק המשיך ברשתות החברתיות, כאשר בחצי השנה האחרונה הוא הפך לבעל נוכחות רבה ביומיום הישראלי — בצורת חסימת כבישים ועריכת הפגנות.

תגיות:הפגנת הנכיםקצבת נכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה