חדשות בעולם

מהומות בקטלוניה: אלפי שוטרים מול מיליוני מצביעים

משאל העם בקטלוניה, שנפסל על ידי בית המשפט החוקתי ועל ידי הממשלה במדריד, סחרר את המדינה אל תוך המשבר החוקתי העמוק ביותר זה כמה עשורים

  • י"א תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות בקטלוניה, והתושבים החלו להצביע על עצמאות קטלוניה, על אף שזה נאסר על ידי רשויות ספרד.

משאל העם, שנפסל על ידי בית המשפט החוקתי ועל ידי הממשלה במדריד, סחרר את המדינה אל תוך המשבר החוקתי העמוק ביותר זה כמה עשורים והגביר את הפחד מפני אלימות ברחובות בזמן של מבחן ביחסים בין ברצלונה למדריד.

לפני משאל העם, משטרת ספרד עצרה גורמים רשמיים בממשל הקטלאני, החרימה חומרי תעמולה ופתקי הצבעה, סגרה בתי ספר רבים שהיו מיועדים לשמש קלפיות והשתלטה על מרכז התקשורת של קטלוניה.

לאחר פתיחת הקלפיות החלקית, נרשמו עימותים בין כוחות המשטרה למצביעים בברצלונה והמשטרה החלה להחרים תיבות הצבעה ברחבי המחוז. בנוסף החלו עימותים בין שוטרים לתומכי מחנה ה"כן" בברצלונה. זמן קצר לאחר מכן החלה המשטרה הספרדית להשתמש ב"קאטרים" ולשבור חלונות כדי לפרוץ לתחנת ההצבעה שבה אמורים מנהיגי קטלוניה לבחור. אחר כך דווח כי המשמר הלאומי פרץ לקלפי במחוז חירונה שבה אמור להצביע נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון, התומך בעצמאות.

הבוקר שלחו כוחות המשמר האזרחי תגבורת אל ברצלונה, בירת קטלוניה, ולשם נהרו כמאה כלי רכב משטרתיים מעמדותיהם בנמל העיר.

עם זאת, תומכי העצמאות לא מוותרים. לפי כלי תקשורת בספרד, חקלאים השתמשו בטרקטורים שלהם כדי לשמור על קלפיות ב-30 עיירות במחוז. אחת מהן נמצאת במרכז ספורט בסנט ג'וליה דה רמיס, הסמוכה לג'ירונה, שם אמור להצביע מנהיג החבל בהמשך היום. בקלפיות אחריות, פעילים הסירו את שערי הברזל של בתי הספר כדי להקשות על סגירתם.

לפי הסקרים, רק כ-40% מתושבי החבל תומכים בעצמאות, אולם הרוב רוצה לקיים משאל עם בנושא. למחוז, שבו מתגוררים 7.5 מיליון איש, יש כלכלה גדולה יותר מזו של פורטוגל.

תגיות:קטלוניהמדרידבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה