חדשות בארץ

יום הכיפורים נכנס בסין – והטניסאי הישראלי פרש באמצע המשחק

הטניסאי הישראלי דודי סלע פרש באמצע משחק וויתר על עשרות אלפי דולרים – כדי לא לשחק ביום הכיפורים

  • י"א תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שישי האחרון, כמה שעות לפני שנכנס יום כיפור בארץ, נכנס יום כיפור בסין. הטניסאי הישראלי הבכיר, דודי סלע, שיחק אז ברבע גמר טורניר שנזן. באמצע המשחק, כשהוא במצב של תיקו מול יריבו, הודיע סלע שהוא פורש מהמשחק – כי יום כיפור התחיל. בכך וויתר סלע על פרס כספי פוטנציאלי של 34,000 דולרים ותשעים נקודות בדירוג העולמי.

סלע, המדורג 77 בעולם, צפה לפני המשחק את הסיטואציה שעלולה להיווצר ולכן ביקש ממארגני הטורניר לאפשר לו לשחק מוקדם יותר את רבע הגמר. אלה סרבו, עם זאת, ומאחר שסלע לא הצליח להשיג ניצחון מהיר, הוא נאלץ לפרוש באמצע.

אחיו, עופר סלע, הסביר בפייסבוק: "דודי לא היה חייב לפרוש, אך הוא עשה זאת בכל מקרה. לא בשביל מישהו, לא בגלל חשש ממישהו, לא כי נתבקש לעשות כך ולא כדי למצוא חן. הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג בכל עת שהוא נקרא לדגל".

באיגוד הטניס הישראלי הגיבו לפרישתו של סלע ואמרו כי: "איגוד הטניס מביע את הערכתו כלפי דודי על ההקרבה האישית והיותו מושא לגאווה עבור הטניס הישראלי לכל אורך השנה".

מעשהו של סלע הוא חוליה נוספת בסיפוריהם של ספורטאים יהודי-וישראלים- שנדרשו לשחק ביום הכיפורים. המקרה המפורסם ביותר בהיסטוריה הישראלית הוא זה של צמד שייטים שהחמיצו מדליה היסטורית באולימפיאדת סיאול מאחר שהשיוט האחרון והמכריע התרחש ביום כיפור.

בהיסטוריה היהודית אמריקאית זכור מקרהו של שחקן הבייסבול סנדי קופאקס שבאופן קבוע נמנע מלשחק ביום כיפור. סיפורים כאלה נדירים בארה"ב שכן רק מעט יהודים הם ספורטאים מקצועיים – והמעטים האלה הם רחוקים מיהדות. השנה, עם זאת, דווח בתקשורת האמריקאית סיפורו של ג'ורדן אובר, שחקן פוטבול יהודי מאוניברסיטת נברסקה. אובר אמנם עלה למגרש במשחק שהתקיים באיום הכיפורים – אבל הקפיד להישאר בצום עד מוצאי יום כיפור.

תגיות:יום כיפורמשחק כדורגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה