חדשות יהדות

מרגש: מה ביקשו חברי קיבוץ כרם שלום משר החקלאות, לכבוד יום כיפור?

במהלך ביקורו של שר החקלאות אורי אריאל בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה, הפתיעו מספר חברים חדשים כאשר ביקשו מהשר בקשה יוצאת דופן ליום כיפור. "אנחנו מבקשים להקים בית כנסת בקיבוץ", הביעו החברים את משאלתם. "אל דאגה, יהיה לכם ספר תורה לתפילות ביום כיפור", הבטיח השר אריאל

חברי הקיבוץ בדיון עם השר אורי אריאל (צילום: דוברות השר)חברי הקיבוץ בדיון עם השר אורי אריאל (צילום: דוברות השר)
אא

במהלך ביקור ביישובי חבל אשכול שבעוטף עזה, שר החקלאות אורי אריאל בחן אתמול (ב') את האפשרות להרחבת ההתיישבות ומינוף החקלאות במקום. כשהגיע לקיבוץ כרם שלום, הופתע השר אריאל נוכח בקשתם של מספר חברים חדשים שהביעו את הצורך שלהם בהקמת בית כנסת בקיבוץ. בתגובה לבקשה שאל השר אריאל היום במקום יש ספר תורה, אך נענה כשנענה לשלילה הבטיח לחברים: "אני אדאג לכם לספר תורה לתפילות יום כיפור, באופן אישי".

אז סיפר השר אריאל בהתרגשות רבה על ספר תורה בן 110 שנה, שהגיע לישראל מהעיירה פיבינצה שבפולין - העיירה בה גדלה אמו, שהיא שריד יחידי מכל משפחתה הענפה שנרצחה בשואה. 

ספר זה יועתק ממעלה אדומים שם הוא נמצא כיום, ויועבר לקיבוץ לטובת תפילות יום הכיפורים. "בשבילי ספר התורה הוא עדות הניצחון על הנאצים, וזיכרון להמשך החיים היהודים במדינת ישראל המתחדשת", אמר השר והוסיף כי זוהי זכות להעביר את ספר התורה הייחודי  לטובת תפילות יום כיפור בקיבוץ. 

תגיות:יום כיפורספר תורהבית כנסתקיבוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה