יום כיפור

איזו שנה תהיה לך? בואו לשנות כיוון עם הידברות, לקראת כיפור

עוד מעט מגיעים הרגעים הגורליים ביותר עבורנו הספרים נפתחים, הזכויות מועלות על כף המאזניים. תמכו בפעילות האדירה של הידברות, ואולי תזכו לרקוד עם ספר תורה משלכם כבר בעוד שבועיים. נותרו פחות מ-12 שעות להשתתפות

  • ו' תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה כל כך קרוב!

כל השנה כולה יש לנו רגעים כאלה.

אנחנו מבקשים מבורא העולם שמשהו יזוז, שישתנו דברים לטובה. מתחננים, יום אחרי יום. אבל יש זמנים מיוחדים, שהם גורליים מתמיד – ימי הדין.

בראש השנה נפתחים הספרים, כל באי עולם עוברים לפני מלך העולם בדין. על כף מאזניים אחת שמים את כל המעשים הטובים שלנו. בכף השנייה, את הדברים האחרים. ואנחנו, אנחנו עומדים באמצע וצועקים ממעמקי הלב: "אלוקינו שבשמיים, ברך עלינו שנה טובה!"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כל מה שעבר עלינו בשנה הזו שחלפה, רץ לנו בדמיון. כמה רגעים מתוקים היו, אבל כמה רגעי שפל, כמה קשיים. כמה צרות עם ישראל עבר. וברגעים הללו שהכל פתוח, ששום דבר עוד לא נקבע, נעמוד בתפילה ותחנונים, ונבקש בכל הכח, שרק ייגזרו עלינו גזירות טובות. הדמעות יזלגו כמים, בבקשה, שהשנה תהא טובה יותר, בבקשה!!

עשרת ימי תשובה, באים עלינו וכל מה שנדרש מאתנו, זה להשתנות. קצת להשתנות.

שנעשה משהו אחרת, בצורה טובה יותר.

ואז, מגיע רגע השיא – נעילה.

"ק-ל נורא עלילה", צועקים מיליוני יהודים.

וזה הרגע הכי מרגש בעולם. אבא שבשמיים יושב על כיסאו ומחכה לנו, מחכה לבנים שלנו. סבא וסבתא בגן עדן מסתכלים בדאגה, הם כל כך רוצים שנשוב כולנו. אם הם רק יכלו לומר לנו מה יהפוך לנו הכל לטובה....

"תן לנו, ריבונו של עולם", אנחנו מבקשים, "תן לנו את האפשרות להיכנס בשערי הרחמים שלך, שנזכה בשנה הזו לימים טובים יותר. די, כבר הגיע הזמן. אנחנו רוצים שנה מתוקה שלא הייתה כמותה". כתוב בספרים הקדושים, כי הבורא יתברך, מבקש רק דבר אחד: שינוי כיוון.

לא, הוא לא מצפה מאיתנו שברגע אחד נשתנה לחלוטין. אין אפשרות לבן אנוש להיות אחר לגמרי תוך שעות ספורות. אבל רק שנראה לו שלפחות הסתובבנו, גם אם יש דרך ארוכה לפנינו, לפחות עשינו פרסה, לקחנו את הנתיב הנכון."

זה מה שאנחנו צריכים – לשנות כיוון.

לקחת כל דבר שאנחנו יודעים שהוא צריך תיקון, ו"לשבור" את הרצון. לעשות שינוי קטן, אבל מהותי.

עכשיו כל אחד מחפש כמה שיותר זכויות. בכל הדורות, עמלו יהודים, מהצדיק הגדול ביותר ועד פשוטי העם, להכין את עצמם ליום הדין. לדאוג ל"פרקליטים" טובים, סנגורים מוצלחים שיסייעו לנו בדין. תחשבו על זה, הפעם זה לא משפט שייקבע כמה נקודות נקבל ברישיון הנהיגה, או אם נקבל קנס כלשהו, אפילו לא דין שקובע אם נשב בכלא. מדובר במשפט על החיים שלנו!!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

על הבריאות, על הילדים, על הפרנסה, על כל דבר ודבר. הכל הכל נקבע בימים המיוחדים האלה – זה בידיים שלנו.

בכל הדורות, אמרו וכתבו הצדיקים דבר אחד: הסגולה הגדולה ביותר היא זיכוי הרבים!

אם יהיה מלאך אחד צח וטוב שיאמר: "הרי היהודי הזה עזר ודאג לכל כך הרבה יהודים, איך אפשר לגזור עליו ימים לא קלים? זה עלול לפגוע בכל אותם יהודים", כבר, הגזירות הרעות בבעיה.

בגישה הזו, הצדיקים עברו מיהודי ליהודי, חיפשו היכן ניתן לעזור, שלא לדבר על צדקה או מסירת שיעורי תורה. ככל שהיהודי יקיף את עצמו ביותר בני אדם שיהיו "תלויים" בו, כך עצמת הסנגוריה תהיה גדולה יותר.

נכון, לא תמיד מתחשק לנו לעזור, לפעמים יש בפנים קול שאומר לנו בחדות "עזוב אותם, תדאג לעצמך". אבל עכשיו, לדאוג לאחרים, זה הכי הכי לדאוג קודם כל לעצמינו.

זו הסגולה, זו הדרך.

תשמעו משהו מדהים: אם היו בני אדם יודעים עד כמה גדולה היא מעלת קירוב הרחוקים - כותב הזוהר הקדוש - היו רודפים אחרי הזכות הזו "כרודף אחר החיים".

כמה דקות שהקדשתם למען בנים של הבורא יתברך, לקרב, ללמד, לתת להם דיסקים, לתמוך בפעילות של זיכוי הרבים – אתם מבטחים את עצמיכם.

הפכתם לשותפים של הקדוש ברוך הוא.

כן, בכמה שניות אפשר להפוך למישהו שהקדוש ברוך הוא יאמר עליו "הוא עושה בשבילי!" בספר הקדום, חובות הלבבות, מוסבר כי ההיגיון של זה מאוד פשוט: "זכויותיו נכפלות בעבור זכיותיהם בכל הימים ובכל הזמנים". מדהים! כל מה שיעשו אותם יהודים שאתם קשורים איכשהו להתקרבות שלהם, יירשם לזכותכם. אתם יושבים בשקט, והחשבון שלכם בשמיים מתמלא ומתמלא ומתמלא. כל זה כי פעם אחת ופעמיים, חשבתם שכדאי לזכות את הרבים.

זה, היה גם בדורות קודמים. כך הצדיקים עשו בכל דור וקיבלו שפע. אבל בדור שלנו, יש דבר שמעולם עוד לא היה. זכות שעליה יכלו רק לחלום. זיכוי הרבים כזה גדול, עד שבתמיכה אחת אתם מכניסים לסל הזכויות שלכם, את כל המצוות הגדולות כמעט. אין לכם דבר יותר טוב וחזק מזה! זה כבר לא זיכוי רבים חשוב כמו מניין יהודים, או מאה, או אלף. זה אלפים ורבבות. זה מיליונים!

בתמיכה בהידברות אתם מזכים את הרבים בלימוד תורה, בכל מקום בעולם, בכמויות בלתי נתפסות מדי יום. צדקה מהודרת במתן בסתר, פדיון שבויים, הפצת תורה ברחבי העולם כולו, מקצה אחד עד הקצה השני.

כל כך הרבה מחלקות של תורה, צדקה וחסד מחזיק כיום ארגון הידברות. אין רגע אחד דל, אין שניה אחת מיותרת, אין ולו פרוטה אחת שהולכת לריק. הבור התקציבי גדול, אבל אף אחד אינו מתכוון לעצור. הידברות הוא הארגון היהודי שלא שובת לרגע. 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. גם ברגעים הקדושים והנשגבים של יום כיפור, אנשי הידברות עובדים, עובדים קשה מאוד. אם זה מניינים במקומות מרוחקים או רבנים שבאו להצטרף לקהילות שונות המבקשות חיזוק, יהודים יקרים מכל חוג ומקום המחזיקים בסידורים ובדפי ההסבר שקיבלו מהארגון.

אתם כבר לא צריכים "לבחור" מצווה או זכות בשביל לקבל פרקליט טוב. יש לכם את כל סוגי המצוות במקום אחד בלבד ובאופן המהודר ביותר בעולם. רק תחליטו. זה קשה. קשה מאוד.

מה עכשיו להתחיל לתרום או לתמוך?! אנחנו לא ממש "בעניין", כבר תרמנו פעם, אנחנו לא ממש מכירים מקרוב, ומי אמר ..ו...ו.... זה בדיוק הרגע, לעשות שינוי כיון.

לשבור. לעשות פרסה. לומר לריבונו של עולם: אנחנו משנים את הנהגתינו. זה משמח אותך? אז אנחנו שם. איתך. דואגים לילדים שלך. אם לא נתנו – ניתן. אם אנחנו מורגלים לתת – נוסיף עוד. זה ההזדמנות שלנו. כי בעוד דקה, משהו אצלנו יהיה שונה, ואז נוכל לומר: אנחנו התחלנו שינוי. תעזבו את הכל, תרימו עכשיו את הטלפון, חייגו 073-222-12-12 ותמלאו לעצמיכם שפע שלא נגמר.

ברגעים האלה, זה תלוי בכם.

אין מתאים יותר, מהשעות הללו, להצטרף לאלפים שמשנים כיוון, שעושים את המהפך. אל תישארו מאחור. אל תוותרו על הפרקליט הזה. ואז, ברגע אחד, תרימו עיניים לשמיים ותגידו לקדוש ברוך הוא: "הנה, אבא, הנה, אנחנו מחזירים לך את הילדים שלך! אתה מתגעגע אליהם, קח אותם!", וכמה דמעות נשפכות כאן, וכמה נשמות צוהלות בעולם הבא מאושר, על הצעד הנכון.

בחרנו באפשרות הכי טובה ביום הדין, הכף שלנו מתחילה להתמלא, ואנחנו מבקשים: תן לנו, אבא, שנה טובה ומתוקה. הכי מתוקה שיכולה להיות.

מלא כל משאלות ליבנו לטובה לעבודתך.

שמענו אותך, הבאנו לך את הבנים האהובים שלך, עכשיו, בבקשה תשמע אותנו, אבא שבשמיים! 

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:יום כיפורתשובהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה