דיכאון וחרדות

הצליחה לרפא עצמה משבע מחלות שונות: "הקשבתי לנפש שלי, וניקיתי פסולת רגשית"

"גוף בריא בנפש בריאה", וזו לא סתם קלישאה: העיתונאית והסופרת מירב הראל הצליחה לרפא עצמה משבע מחלות שונות, וכיום מוציאה לאור את ספרה השני בנושא שמסביר כיצד עושים זאת. "אני לא מרפאה אנשים, אלא עוזרת להם לרפא את עצמם. אני עוזרת להם להאמין בעצמם ולהקשיב לקול הפנימי שיודע לאן לכוון אותנו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגיל 17 וחצי לקתה העיתונאית והסופרת מירב הראל מתל אביב בבולימיה, שהלכה והידרדרה מדי יום עד שהתפתחה ללא פחות משבע מחלות מהן סבלה בחייה: אסתמה, מאניה-דיפרסיה, תת פעילות בלוטת התריס, פריצת דיסק ומיגרנות. 

במשך שנים עברה התעללות פיזית קשה מצד אביה, שנהג להכותה ולהתעלל בה רגשית עד לגיל 18 - ועמוק בתוכה ידעה ש'גוף בריא - בנפש בריאה', ואם היא רוצה להבריא כליל מכל המחלות, עליה להקדיש זמן ללמוד את הנפש שלה. "אני מאמינה ויודעת שמחלה זה ביטוי של מצוקה רגשית", היא אומרת כיום ל'ידיעות אחרונות', בראיון שבו היא טוענת כי הצליחה לרפא עצמה מכל המחלות - לגמרי בעצמה. "לכל מחלה יש פתולוגיה, אבל גם מקום רגשי. המחלה היא זעקה, שפת הנפש. הנפש שלנו מנסה לספר סיפור דרך המחלות".

לפני 11 שנה, כשמנת הכדורים היומית שהוצרכה לקחת לטיפול בשלל בעיותיה הגיעה לכמות גדולה מאוד יחסית, הקול ההוא הגיע. "קול פנימי שלא עזב אותי אמר: 'לא ייתכן שאת לוקחת בגיל כל כך צעיר כל כך הרבה כדורים'", אמרה לעצמה, מתוך חשש על עתידה בעשור הבא. "אני לא יכולה להסתובב עם בית מרקחת שלם עליי", אמרה והחליטה לעשות מעשה. 

היא עברה טיפולים רגשיים נפשיים, במהלכם הבינה את המקור הרגשי לכל המחלות שלה ואז עשתה עבודה פנימית עם עצמה. "שחררתי את כל הפסולת הרגשית, את הכעסים והתסכולים שהיו שם שנים". בד בבד חדלה לקחת את הכדורים שקיבלה מהרופא, ובמפגש הבא עמו, הוא לא האמין. 'אני לא יודע מה עשית', אמר לה. 'אבל אין לך אסתמה יותר'. "המחלות פורצות כשאנחנו מתרחקים מעצמנו, ממי שאנחנו באמת, מהרצונות שלנו ומהמהות האמיתית שלנו", היא אומרת כיום, כאישה בריאה לחלוטין שמגדלת ארבעה ילדים מאושרים ומנהלת קריירה משגשגת. לכן, בטיפול אנחנו צריכים להיזכר במי שאנחנו באמת, ולעשות שם את העבודה".

 לדבריה, לרפואה המערבית על כל שכלוליה - יש מגבלות, ו"רק אם אנחנו מכירים את המגבלות, אנחנו יכולים לרפא את עצמנו. הרפואה המערבית יודעת לתת תרופות, אבל אתה לא נרפא ככה. לכן יש כל כך הרבה מחלות כרוניות בחברה שלנו", היא קובעת ומוסיפה: "היום אני בחורה מאושרת ומאוזנת, ואפילו שפעת לא הייתה לי כבר כמה שנים. אני בן אדם חיובי ואופטימי מטבעו, גם כשהייתי בשיא הכאבים והדיכאונות. אני לא לוקחת היום כדורים, ולא סובלת בכלל".

היום, כחלק מהמסע הרוחני שלה אל עצמה, מסייעת הראל לחולים אחרים לעבור את מה שהיא עברה, ואף מחברת ספרים שונים בנושא. ספרה הראשון 'נפש בריאה בגוף בריא' - הינו מדריך לריפוי עצמי, ואילו ספרה השני שיוצא לאור בימים אלו - מדבר על העזרה הנפשית שאדם יכול להעניק לעצמו (איך להיות הפסיכולוגים של עצמנו?) - אולם הראל עדיין מתעקשת שדבר לא נעשה בזכותה, וכי היא רק הצינור שעוזר לאנשים אחרים לעזור לעצמם. "אני לא מרפאה אנשים, אלא עוזרת להם לרפא את עצמם. אני עוזרת להם להאמין בעצמם ולהקשיב לקול הפנימי שיודע לאן לכוון אותנו. חשוב שנרגיש טוב יותר עם עצמנו, ונעצים את עצמנו - כדי להבריא באמת".

תגיות:נפשגוףמחלותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה