חדשות בארץ

חילולי חג בשכונות חרדיות: השכונה הורחבה בחג, הזבל נאסף בקריה

ברמת שלמה בירושלים בוצעו עבודות הרחבה לשכונה במהלך ראש השנה; בקריית גת פונתה האשפה מן הקריה החרדית בבוקרו של החג. התושבים בשני המקרים התלוננו ומחו, והנושא נבדק

  • ד' תשרי התשע"ח
תמונת אילוסטרציה, (צילום פלאש 90)תמונת אילוסטרציה, (צילום פלאש 90)
אא

תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים, כמו גם תושביה של הקריה החרדית בקריית גת הזדעזעו בראש השנה האחרון לגלות חילולי חג בפרהסיה, מול עיניהם ממש.

בעיצומו של ראש השנה שמעו תושבי שכונת רמת שלמה שבירושלים רעשי טרקטורים אשר עבדו, ממש כמו בכל יום חול, על מנת... להרחיב את השכונה החרדית. ההרחבה היא נושא שעליו הוחלט כבר לפני זמן רב, אך יצא אל הפועל רק לאחר תחילת כהונתו של נשיא ארה"ב, טראמפ. אלא שתושבי השכונה לא העלו על דעתם שעבודות ההרחבה ימשיכו גם תוך חילול החג בפרהסיה.

האחראית לעבודות הבנייה בשכונה היא חברת "מוריה" העירונית. כאשר פנו תושבי השכונה אל הפועלים ומחו בפניהם, טענו הפועלים כי לא ידעו שהיום ראש השנה, וכי לא נאמר להם מראש שלא לעבוד. לאחר שהתושבים המשיכו למחות, הפסיקו הפועלים את עבודתם.

המנהל הקהילתי של רמת שלמה פנה לנציגי העירייה ולמנהל העבודה מטעם חברת מוריה, אשר טען כי החברה פועלת במקומות נוספים בעיר, וכי עובדיה לא הועסקו במהלך ראש השנה. נושא העבודה בשכונה החרדית נמצא בבדיקה, ויטופל. חברת "מוריה" עורכת כעת בירור מקיף בנושא בעקבות פנייתו של חבר מועצת העיר, הרב יעקב הלפרין, ואומרת כי אין היתר לפועליה לעבוד בשבתות ובחגים. הנהלת החברה הוציאה היום מכתב לכל מנהלי הפרויקטים שתחת הנהלתה, ובו ריענון של נהלי העבודה – כולל איסור העבודה בשבתות ובחגי ישראל.

מרוקנים את הפחים בקריה

בדרום הארץ, בקריית גת, נדהמו תושביה החרדים של הקריה החרדית במקום לראות את משאית האשפה מפנה את הפחים מתוך השכונה החרדית, במהלך בוקרו של היום השני של החג.

במוצאי שבת פנו תושבי הקריה לאגף איכות הסביבה בעירייה על מנת להביע מחאה ולקבל הסבר על האירוע. הדס פדידה, מנהלך אגף איכות הסביבה בעיריית קריית גת טענה כי האשפה פונתה על ידי גוי של שבת, בתיאום עם המועצה הדתית. לטענת יו"ר המועצה הדתית, אושרי שלמה, פינוי האשפה תואם עם הרב משה הבלין, רבה הראשי של קריית גת. עם זאת, לא נתקבלה עדיין תשובה בנושא מלשכתו של הרב הבלין.

מספר תושבים בקריה טוענים כי לא מדובר באירוע ראשון, וכי כבר אירעו מקרים של פינוי אשפה בשבתות ובחגים. התושבים אף טוענים כי לא היתה סיבה מיוחדת לפנות את האשפה בחג, מכיוון שמרבית תושבי הקריה הם זוגות צעירים שכלל לא היו בבתיהם במהלך החג, כך שפחי האשפה לא היו עמוסים במיוחד.

יש לציין כי תיאום מראש עם גוי של שבת נחשב כאמירה לנכרי, ואסור לתאם מראש עם גוי על עבודה בשבת או בחג – ורק אם נכנס הגוי מעצמו לבצע את העבודה על מנת להקל מן העבודה המצפה לו לאחר החג, הדבר מותר.

תגיות:חילול שבתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה