חדשות בעולם

הגג דולף? הקהילה הרפורמית תקיים את תפילות ראש השנה ב...כנסייה

טמפל רפורמי שנפגע בהוריקן אירמה גרם לאנשים להעביר את תפילות ראש השנה ויום כיפור לכנסייה מקומית

  • כ"ח אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

נדמה שאין כבר משהו שקהילות רפורמיות יכולות לעשות כדי להדהים את היהודי שומר המצוות הממוצע, ובכל זאת, בחדשות שמגיעות ממיאמי מוכת ההוריקן, יש משהו מצמרר. הטמפל הרפורמי בלייקלנד, כך מדווחים העיתונים המקומיים, נפגע קלות על ידי הסופה: הגג נוקב ומים ופיסות אסבסט חדרו פנימה. כרגע השהות בתוך הטמפל אינה בטיחותית.

מכיוון שתפילות ראש השנה ויום כיפור הם אירועי השיא בכל טמפל רפורמי שבדרך כלל לא נהנה מנוכחות עקבית של מתפללים, היה ברור שהטמפל יחפש מקום אחר לקיים את 'הטקסים'. המקום שנמצא? לא פחות ולא יותר מאשר הכנסייה הפרסביטריאנית המקומית.

"הם הציעו לנו להשתמש בכנסייה לתפילות ראש השנה ויום כיפור", אמר מנהיג הטמפל. "הם ממש הוציאו לנו שטיח אדום, ולא יכלו להיות נחמדים יותר".

כהכנות לקראת התפילות, הוא סיפר בלי היסוס, אנשי הטמפל העבירו ארון קודש וספרי תורה לכנסייה. נשיא הטמפל גם סיפר בהתרגשות שהוא זה שיצר קשר תחילה עם אנשי הכנסייה וביקש לשכור את המקום, ואלו התנדבו מיד לתת אותו בחינם.

אנשי הכנסייה ללא ספק התכוונו להיות נדיבים ונחמדים ככל האפשר בעקבות נזקי הסופה, ויש להם היסטוריה של תמיכה בקהילה היהודית המקומית. מה שמוזר, כמובן, הוא הנכונות המהירה של יהודים לקיים את תפילות הימים הנוראים בכנסייה. כרגע נראה שאפילו סעודת סיום צום יום כיפור תתקיים שם.

"אני בטוח שהם היו עושים אותו הדבר בשבילנו ומזמינים אותנו להתפלל בטמפל", אמר הכומר שעומד בראש הכנסייה המקומית. לזה, לפחות, אפשר להאמין בלי פקפוק.

תגיות:רפורמיםראש השנהתפילותכנסייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה