חדשות בארץ

הרב לאו: "מוכרחים לחוקק חוק נגד בג"ץ"

בעקבות כוונתו של הבג"ץ לאפשר למסעדות לכתוב כי הן 'מושגחות' למרות שאין להן תעודת כשרות, יוצא הרב לאו במתקפה: "זהו פתח להונאה"

אא

השבוע פורסם כי בג"ץ קיבל החלטה לאפשר למסעדות ולבתי עסק לממכר מזון להציג את עצמם כ'מושגחים', גם אם אין להם תעודה מהרבנות הראשית. בהתאם לכך ייאסר עליהם להשתמש במילה 'כשר', שהיא משויכת רק לכשרות של הרבנות, אך הם יוכלו להשתמש בכל מילה אחרת שתישא חן בעיניהם.

כבר מהרגע הראשון התריע הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, כי יש כאן מכשול גדול. זאת מאחר ואנשים שמגיעים למסעדות לא תמיד יודעים להבדיל בין 'כשר' לבין 'מושגח' והם עלולים חלילה לחשוב שלמסעדה יש פיקוח על הכשרות, בזמן שלא כך הדבר.

היום (חמישי) יצא הרב לאו בקריאה לראשי המפלגות החרדיות לחקוק חוק שיימנע מצבים כאלו.

הרב לאו כתב במכתב ששלח לנציגים החרדיים: "אמנם בעיקר ההחלטה היא שאכן הסמכות היחידה למתן תעודת כשרות זו הרבנות הראשית, אולם בית המשפט הוסיף דבר שעוקר הכל מעיקרו".

הרב לאו הוסיף והדגיש: "אם היינו עוסקים בהונאה במשפט, הרי שהחלטה זו הייתה משמשת דוגמא – איך ייתכן שמצד אחד נותנים סמכות בענייני  כשרות אך ורק בידי הרבנות, אך מצד שני מאפשרים לכל אחד להודיע כי המוצר שלו מושגח, זאת מתוך הנחה שהוא דובר אמת, למרות ניגוד העניינים הכספי?

"אם כן, איזו משמעות יש לעובדה שהרבנות היא האחראית? האם רק בגלל שלא כתובה המילה 'כשר'?  הרי ברור שהחלטה זו היא פתח להונאה, ויותר משעוסקת בענייני משפט וזכויות, היא מגלה את פניה והשקפתם של היושבים שם".

הרב ממשיך ומפרט: "לבית המשפט אין סמכות וידע כדי לדון בנושאי כשרות. לצורך הדוגמא: וכי יעלה על הדעת שבעל מסעדה באחד מכפרי המשולש יצהיר שהחומרים כשרים ושהוא מקפיד על סטנדרטים ברורים, האם מישהו יוכל למנוע אותו מלעשות כן? מהם גבולות הפיקוח? מי המפקח וכיצד?"

במכתבו פונה הרב לאו לחברי הכנסת החרדיים ומדגיש: "חובה לשנות את ההחלטה, כי הציבור יוטעה... על מנת להגן על השולחן הטהור ולמנוע הונאה בקנה מידה, אני פונה אליכם לפעול בכל הכוח, כדי שחוקים אלו יעברו וכך תיעצר ההחלטה שפוגעת בציבור שומרי המסורת – אזרחי מדינת ישראל".

תגיות:הרב לאוכשרותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה