ונשמרתם

לא תמימה: גם הסיגריה האלקטרונית מסוכנת לבריאותכם

מחקרים הראו נזק בריאותי משמעותי כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין. ההערכה היא כי שימוש קבוע בהן עלול לגרום למחלות רבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעשנים רבים אשר מעוניינים להיגמל מן ההרגל המזיק, בוחרים באפשרויות של תחליפים שונים אשר מקלים על תהליך הגמילה. אחת האפשרויות: סיגריות אלקטרוניות.

לכאורה, המצאה נפלאה: היא משמרת את תחושת העישון, מבלי לגרום לנזקי הסיגריות. אפילו הריח נעים. אך למעשה, מתברר כי גם סיגריה אלקטרונית עלולה לפגוע בבריאות.

מחקר שנערך בשבדיה ופורסם בעיתון הגרדיאן הבריטי, מגלה כי סיגריות אלקטרונית עלולות גם הן להיות מסוכנות לבריאות. בין ממצאי המחקר נראה שהסיגריה האלקטרונית עלולה להעלות את הסיכון להתקפי לב, לשבץ, ללחץ דם גבוה ואפילו לטרשת עורקים.

משתתפי המחקר לא השתמשו לפניו בסיגריות אלקטרוניות כלל. הנבדקים התבקשו לעשן סיגריה אלקטרונית אשר מכילה ניקוטין. בתום חצי שעת עישון, נרשמה אצל המשתתפים עלייה בקצב הלב, בלחץ הדם ובקשיחות העורקים.

יש לציין, כי מדובר בסיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין. בשוק קיימות גם סיגריות אלקטרוניות ללא ניקוטין. גם אלה נבדקו במחקר, ולאחר עישון שלהן לא נרשמו שינויים בנתונים הפיזיים.

ד"ר מגנוס לונדבק מאוניברסיטת שטוקהולם אמר בעקבות המחקר כי הסיגריות הפופולאריות נעשו נפוצות מאד, והציבור תופס אותן כלא מזיקות – אך זוהי תפיסה שגויה. על פי הערכותיהם של עורכי המחקר, שימוש קבוע בסיגריות אלקטרוניות עם ניקוטין עלול לגרום בסופו של דבר לבעיות בריאותיות משמעותיות.

בישראל הותר בתחילה עישון של סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין במקומות ציבוריים, בניגוד לסיגריות רגילות. לפני 4 חודשים הודיע משרד הבריאות לבית המשפט כי הוא נסוג מן ההחלטה הזו, וגם עישון של סיגריות אלקטרוניות אסור במקומות ציבוריים.

בשנה שעברה פרסמה האגודה למלחמה בסרטן את עמדתה, כי מחקרים לא הוכיחו שסיגריה אלקטרונית אכן מסייעת בגמילה מסיגריות, ולהיפך – הן אף מקשות על הגמילה ומעודדות את העישון. האגודה אף טוענת כי ישנם מחקרים אשר מראים כי ככל שהסיגריות האלקטרוניות נפוצות יותר במדינה – כך יהיה אחוז המעשנים בה גבוה יותר.

תגיות:סיגריהבריאותסיגריה אלקטרונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה