חדשות יהדות

נחשף: הגראי"ל שטיינמן חשש להישלח למחנה עבודה. איזה נס עמד לו בסוף?

מכתב נדיר בכתב ידו של מרן הגראי"ל שטיינמן שנכתב בזמן מלחמת העולם השנייה – נחשף כעת ומועמד למכירה פומבית. את המכתב הייחודי שלח הגראי"ל משוויץ, כשהוא מביע בתוכו את החשש להישלח למחנה עבודה מטעם השוויצרים. מהו הנס שאירע לו בסוף? קראו בכתבה שלפניכם

הגראי’’ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)הגראי’’ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)
אא

מכתב נדיר בכתב ידו של מרן הגראי"ל שטיינמן מתקופת מלחמת העולם השנייה, נחשף לאחרונה ויוצא במכירה פומבית מטעם 'אסופה מכירות פומביות' ביום חמישי הקרוב.  

את המכתב כתב מרן לידידו הגר"מ סולובייצ'יק בזמן שהותו בעיר לוזאן שבשוויץ, ובו הוא מביע את חששו להישלח למחנות עבודה שהפעילו שלטונות שוויץ ויועדו לזרים. בדבריו מגולל הרב את הנס שהיה לו שלא נשלח לבסוף למחנות העבודה, וכותב כי בעקבות דלקת ריאות שלקה בה – אושפז בבית חולים לחולי שחפת בעיר.

בבית החולים ביקש המלווה שלו מחולה שחפת, לירוק אל תוך מבחנת הבדיקות שעשה מרן, כדי שהרופאים יחשבו שהוא חולה שחפת, ויאפשרו לו להישאר בבית החולים. בסוף הסתבר שהרופאים כלל לא קיבלו את תוצאות המעבדה, ומרן שוחרר מבית החולים.

בהמשך המכתב מתאר הגראי"ל שטיינמן את הליך הבדיקות הפולשני שנאלצו הפליטים לעבור בדרכם למחנות העבודה של השוויצרים, וחשב על אופציה של קבלת אישור רפואי כלשהו שיציל אותו מהליך זה. עם זאת, הוא אף מביע הסתייגות מצעד זה, שכן לדידו הצרה והייסורים הגיעו למטרה אחת ויחידה – לפשפש במעשינו.

לבסוף מגולל מרן את הנס הגדול שאירע לו, כשקיבל מכתב שפטר אותו מהצורך לטעון כי הוא סובל מבעיה רפואית כלשהי. במכתב נאמר כי היות והוא מגיע מהעיר לוזאן, סביר להניח שהוא חולה ולכן פטור ממחנה העבודה.

תגיות:מכתבשואהנדירמרן הגראיל שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה