צניעות האשה

אישה היא יהלום, פרח בשדה קוצים, התכשיט של בורא עולם

איך אפשר להיות נסיכה אם כולם נוגעים בך? איך אפשר להיות נסיכה כשהכל פתוח ופרוץ אצלך, וכל מי שרוצה כבר מקבל? תביני, פריט יקר שומרים בכספת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבה מדברים על צניעות האישה. כמה היא צריכה לשמור, להיזהר, להתגבר, לוותר. כמה שהבית תלוי בה, וכו' וכו'. יש נשים שלא מבינות: למה חשוב שרק האישה תשמור על עצמה?! ומצד שני, למה אישה לא יכולה להיות שולטת ומנהלת ולהיות במקומות בולטים ולהנהיג בחברה ובחיים? למה רק גברים מנהיגים? למה אישה שהיא לא שמורה, מסתכלים עליה בצורה לא יפה, ואילו גבר לא שמור זה בסדר ונסלח! למה אנחנו "מושפלות" יותר ומואשמות בהכל?! איפה כבוד האישה ומעמדה? למה בכל דבר אישה אשמה? שלא יסתכלו עלי כשאני בחוסר צניעות! למה בגללם אני צריכה להתלבש צנוע? בגלל שהם לא יכולים לשלוט בעצמם? גם גברים יכולים לקחת אחריות! אז רציתי להסביר לציבור הנשים, וקצת לעשות סדר.

נשמה קדושה ויקרה, 
הסיבה שאת כועסת על "היחס המשפיל" הוא בגלל שאת לא מבינה את החשיבות של האישה ביהדות והערך שלה. תגידי לי: יש לך בגד יקר מאוד שקנית בכסף רב. שילמת עליו המון. האם תלכי איתו לעבודה? האם תזרקי אותו סתם ככה בחדר? האם תתני לגעת בו עם ידיים מלוכלכות? ברור שלא. את תלכי איתו רק לאירועים מיוחדים, תשמרי אותו על קולב, לא תתני לאף אחד לגעת בו. כך זה עם יהלום, וגם עם נסיכה. זה לא משנה כמה העולם מודרני – נסיכה תמיד תייצג משהו חשוב ונכבד. כשבעלך אומר לך "את נסיכה שלי", איך את מתרגשת, נכון? למה? אנחנו בעולם מודרני! נשמה יקרה, המושג "נסיכה" מייצג מישהי אצילית, מישהי טובה (ושמורה!). איך אפשר להיות נסיכה אם כולם נוגעים בך? איך אפשר להיות נסיכה כשהכל פתוח ופרוץ אצלך, וכל מי שרוצה כבר מקבל?
תביני, פריט יקר שומרים בכספת! אל תזלזלי במעמד שלך בגלל שהעולם השתגע. תכבדי את עצמך, תייקרי את עצמך. את נסיכה! את צריכה לשמור על עצמך ולהיות צנועה. כמו שהגבר מצווה לשמור על העיניים, האישה חייבת לחיות בצניעות. כאשר את צנועה וגבר מסתכל עלייך, החטא עליו. אבל התפקיד שלך זו הצניעות. חלק מהצניעות זה להיות בבית, לא לבלוט ולא להיות בעמדות שעלולות להביא אותך למצב של חוסר צניעות. אבל למה זה אומר לדעתך שאת מושפלת? את יקרה! את יכולה להיות במקום גבוה ולהנהיג, אבל לא במקום שיש בו גברים, או שיש חוסר צניעות שעלול להשפיע עליך ועל הבית שלך.
אישה היא יהלום, פרח בשדה קוצים. היא התכשיט של בורא עולם! כל דמעה שלך מגיעה עד כסא הכבוד. גבר שהוא לא שמור, מסתכלים עליו פחות גרוע מאשר על אישה שלא שמורה, כי תחשבי רגע: מה יכאב לך יותר? כשיאבד לך תכשיט גולדפילד, או תכשיט זהב?
אני חלילה לא מנסה לעשות השוואות, וזה רק לשם הדוגמא, כי כל יהודי הוא מיוחד, ולכל אחד מאיתנו יש מה לתקן ולחזור בתשובה. אבל הרבה טועים במחשבה.
התורה מייקרת את האישה! התורה אומרת שבטבע של האישה זה להיות קרובה לבורא עולם. אישה, יש לה חכמה שאין לגבר. "אישה בונה אישה הורסת", לאישה יש כוח. הכוח שלה נמצא במחשבה ובהנהגה, לא כמו שהרבה עושות כוח באגרופים ושולטות על הבעלים בתקיפות.
תביני, איך שאת מתנהגת בחיי הרווקות וכמה שאת משתדלת להגיע לשלמות ולעשות את התכלית, כך יראו חיי הנישואין שלך. גבר הוא שכלי. אישה היא רגש, ויש לה בינה יתרה. ברווקות את בונה את הבית שלך. אם תכבדי את עצמך עכשיו, בעלך והילדים יכבדו אותך. זה קושי של כמה שנים, אבל אושר לנצח נצחים בעולם הזה והבא!

תגידי לי את... שווה או לא?
רק דעי, "כל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן". אל תבכי על העבר, נצלי את ההווה לטובה! ההווה מלא הזדמנויות לתקן, נצלי אותו. מה שהיה היה, העיקר להתחיל מהתחלה.

בהמון אהבה,
פריאל

תגיות:צניעותאישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה