בריאות ותזונה

איך ניפטר מהרגלים משמינים?

אין צורך בשינוי קיצוני או גדול מדי בכדי להגיע להצלחה, מספיק שתעשו שינוי קטן מדי פעם, ולאורך זמן אותם שינויים יביאו אתכם למקום בריא ורזה יותר לחיים

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

מרגע היקיצה ועד הרגע בו אנו עוצמים עיניים לשינה מתוקה, יומנו רצוף בהרגלים רבים. בלי קפה ועוגה אינני מתחיל את היום... חייב משהוא מתוק בסוף כל ארוחה... אין כמו שוקולד/גלידה/פיצוחים בערב... וכשאני מגיע הביתה בערב, אין מצב שאצא להליכה. זהו כוחו של הרגל. למרות הרצון בשינוי לטובה, אנו ממשיכים לעשות את שאנו רגילים באופן קבוע, ומצפים לתוצאה שונה. נקנה תה "מרזה" וכדורי פלא, נאכל רק כרוב ולחם קל ונצעד עם חברה בכל שבת בערב, ובאמת נשתדל לעקוב אחר הוראות ה"דיאטה" ונרד קילו פה ו-5 קילו שם, או אפילו הרבה יותר. אבל למה זה תמיד חוזר לאותו המקום, ואפילו יותר? כי אותו כוחו של הרגל לא השתנה ואפילו בקטנה... כי חזרנו לאותם הרגלים משמינים. בכל שבת אני אופה (או קונה) 2 חלות (או עוגות) מתוקות, שיהיה, ותמיד יש קינוח בבית, כי אולי יגיעו אורחים והחטיפים הם "רק" לילדים. וכן הלאה, תמיד נמצא סיבה למה לא לשנות הרגל, שבסופו מי שמשמין זה אנחנו והילדים, ולא האורחים. אז מה עושים? משנים. זה לא פשוט אבל זה שווה! הזדמנות לחוות איך שינוי בהרגל יביא לשינוי במשקל ובבריאות בכלל. אך האם אתם מפחדים מהשינוי שעליכם לעשות? האם זה נראה גדול עליכם? ובכן, הסירו דאגה מליבכם. אני שמחה להודיע לכם שאם אכן החלטתם ששינוי זו הדרך עבורכם, צפויה לכם חוויה המובילה לתוצאות טובות. אין צורך בשינוי קיצוני או גדול מדי בכדי להגיע להצלחה, מספיק שתעשו שינוי קטן מדי פעם, ולאורך זמן אותם שינויים יביאו אתכם למקום בריא ורזה יותר לחיים.

 

כיצד מתחילים?

נהלו יומן אכילה למשך יום או יומיים. רשמו את הארוחות שאכלתם, הקפה ששתיתם, הנשנושים והשתייה שבאו אל קרביכם באותו היום. ע"פ התבוננות בהתנהלות יומכם החליטו על 3 הרגלים משמינים אותם תרצו לשנות (לדוגמה: העוגה בבוקר, העוגיות אחה"צ והקולה בערב), ואמצו במקומם 3 הרגלים בריאים יותר, אותם תכניסו לשגרה שלכם. במקום העוגה בבוקר – ארוחה מהירה ובריאה, כמו כריך בריא עם קוטג' או פרי טרי וכמה שקדים. במקום העוגיות עם הקפה – יוגורט וברנפלקס, ובמקום קולה בערב – אצא ל-30 דק' הליכה בשכונה ואשתה מים. והנה, כך סתם, ע"י החלטה קטנה – עשיתם שינוי שיביא לתוצאות שניתן לשמר לאורך זמן. ואם תראו כי טוב, וותרו על עוד הרגלים משמינים (מתוק אחרי כל ארוחה, מזון מטוגן, חטיפים וממתקים), ואמצו עוד הרגלים בריאים (תה ירוק אחרי ארוחה, להימנע מטיגון מזון, פירות, ירקות שקדים ואגוזים טבעיים כנשנוש בריא וכן הלאה). כך תפסידו קילוגרמים כמעט ללא מאמץ וכסף, ותרוויחו בריאות ומשקל מאוזן לחיים.

 

קינוח בריא: עוגת גזר מתובלת

טובה כמנה לארוחת ביניים או כחלק מארוחת בוקר + פרי טרי (מנה = פרוסה בעובי כ-3 ס"מ)

חומרים:

2 כוסות קמח מלא
2-4 כפיות סטיביה (לפי הטעם) או 1/4 כוס סוכר קנים
½ כף סודה לשתייה
½ כף קינמון
½ כפית אגוז מוסקט טחון
¼ כפית ג'ינג'ר טחון
¼ כפית הל
½ כפית מלח
½ כוס רסק תפוחים
1 כוס מיץ תפוזים או חלב סויה

1/3 כוס טחינה מלאה
1 כפית תמצית וניל
1 כוס גזר מגורר דק
½ כוס אגוזי מלך קצוצים
½ כוס צימוקים שחורים

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. בקערה גדולה מערבבים את הקמח, הסטיביה או הסוכר, הסודה לשתייה והתבלינים.
3.  בקערה נפרדת מערבבים מלח, רסק תפוחים, קמח ונוזלים, טחינה ותמצית ווניל.
4.  מעבירים את תכולת קערת הנוזלים לקערת הקמח, מוסיפים את הגזר, האגוזים והצימוקים ומערבבים.
5.  מעבירים את התערובת לתבנית משומנת, ואופים 40 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. מניחים להתקרר לפני ההגשה.

תגיות:שומןהרגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה