בריאות ותזונה

עוד לא חזרו לבית הספר וכבר מתגרדים? כך תטפלו בכינים באופן טבעי

עוד לא חזרו לבית הספר והילדים כבר מתגרדים בשיער הראש? לפניכם פתרון טבעי ומומלץ, כולל החסרונות ולמי זה לא יכול להתאים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני לא מאמינה שרק חזרנו לספסל הלימודים, וכבר הילדה שלי חזרה מבית הספר כשהיא מתגרדת בשיער ראשה. עסקתי בניקוי הראש שלה במהלך החופש הגדול, והייתי בטוחה שזה כבר מאחוריי", את הפוסט הזה כתבה אם נואשת באחת מהפלטפורמות ברשתות החברתיות, והיא לא היחידה.

אימהות רבות מתלוננות בשלב כזה או אחר של הלימודים על התופעה, והשאלה היא מה ניתן לעשות והאם יש פתרון טבעי נגד כינים? התשובה היא שכן, אך עם הסתייגות קלה. "שמן רוזמרין, זה מה שהציל אותי מכמויות לא הגיוניות של כינים", כותבת אישה בשם הילה טוויטו, לצד תמונת השיער הארוך והשופע של בתה. "היום אני לא יודעת מה זה כינים בכלל, ואתן בטח מתארות לעצמכן מה זה לנקות אורך כזה של שיער. במילה אחת – סיוט".

עד כמה שמן רוזמרין עשוי באמת להרוג את הכינים?

אז זהו, שבניגוד לדעות הרווחות שהוא הורג את הכינים, יודעי דבר אומרים שהוא דווקא עסוק יותר במניעה. אם מורחים את הקרקפת ומעסים אותה היטב לפני היציאה מהבית ובמקביל שומרים על כללי הגיינה וסירוק יומיומי – זה יעבוד. "להבדיל ממה שאומרים לכן, ששמים טיפות מאחורי האוזניים והעורף, אז זה ממש לא", כותבת טוויטו את מה שעבד בשבילה. "זה לא ימנע את הכינים. מה שצריך לעשות זה לטפטף 5-6 טיפות על היד, ואם מדובר בשיער ארוך אז לפחות 10 טיפות. משפשפים היטב את הידיים, ומורחים מהקרקפת ועד לקצה השיער. לאחר מכן אוספים את השיער לצמה או קוקו, ואתן יכולות לומר שלום לכינים".

שיטה נוספת וקצת שונה מזו שהציעה טוויטו היא לחלוט 50 גרם רוזמרין בליטר מים רותחים, לחכות כרבע שעה ולאחר מכן לסנן ולקרר. כשהתערובת מתקררת, יש לשטוף ולעסות בעזרתה את הקרקפת הנקייה, לאחר שחפפנו אותה.

למי לא מתאים השימוש בשמן רוזמרין?

  • חולי אפילפסיה
  • נשים בהריון
  • אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה

הסיכונים בשימוש עם השמן ושמנים ארומתיים אחרים:

  • גירויים בעור כתוצאה מרמה גבוהה של חומרים שמשתחררים בבת אחת כגון פנולים, אלדהידים ומונוטרפנים.
  • רגישות לפיטוכימיקלים שמצויים בשמנים ארומתיים.
  • כשהשמן פג תוקף או במקרה שיוצר מחלקים לא טובים של הצמח – יש סיכוי שהוא יכול לגרום לרעילות. לכן צריך לשים לב לתאריך התפוגה כמו גם לאישור של משרד הבריאות על גבי המוצר שרכשנו.
תגיות:טיפולשמןרוזמריןכיניםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה