חדשות בעולם

בכירים בדרום קוריאה חוששים: "צפון קוריאה מתכננת שיגור נוסף של טיל בליסטי"

בשל חשש משיגור נוסף של טיל בליסטי, סיאול תצטייד בארבע מערכות הגנת טילים חדישות תוצרת ארה"ב

  • י"ג אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד ההגנה של דרום קוריאה הודיע הבוקר (שני) כי צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף. ככל הנראה מדובר בטיל בין יבשתי. בשל כך, העביר משרד ההגנה תדרוך לחברי הפרלמנט.

צ'אנג קיונג סו, בכיר במשרד ההגנה של סיאול, מסר כי: "המשכנו לראות סימנים של שיגורי טילים בליסטיים נוספים. אנו גם חוזים שצפון קוריאה תשגר טיל בין יבשתי".

בשל החשש משיגור נוסף, תתקין דרום קוריאה ארבע מערכות הגנת טילים חדישות תוצרת ארה"ב, מסוג THAAD.

בכירים בממשל הדרום קוריאני מסרו כי הנשיא מון ג'יאה-אין הסכים שהגיעה העת להעלות את עוצמות התגובה כנגד התוקפנות של השכנה מצפון. "יש צורך ביותר מעשים - ולא בדיבורים", אמר.

במהלך הלילה ערכה דרום ‏קוריאה אימון צבאי נרחב - ובו בין השאר ביצעה ניסוי בשיגורי טילים בליסטיים ארוכי טווח מסוג קרקע-אוויר. המדינה מסרה כי היא מתכננת לקיים תרגילים נוספים, לצד ארה"ב, כדי לבחון את מערכות הטילים ומערכות ההגנה שלה.

היום צפויה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לדון בהחרפת הסנקציות נגד צפון קוריאה, ביום שאחרי ניסוי הטילים הבין-יבשתיים השישי שביצעה, ובו לדבריה עשתה לראשונה שימוש בפצצת מימן.

נשיא המועצה של האיחוד האירופי, דונלד טוסק, הודיע כי האיחוד תומך בהחרפת הסנקציות על פיונגיאנג, וקרא למועצת הביטחון לפעול בנושא בהקדם. המועצה צפויה להתכנס בהמשך היום ולדון בנושא.

סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב התייחס למתיחות באיזור, ואמר שצעדים מגושמים כלפי צפון קוריאה עלולים להפוך את המצב לגרוע יותר, וטען שיש צורך לפתור את המשבר באופן פוליטי. "מי שחזק וחכם יותר צריך להפגין איפוק", אמר ריאבקוב לעיתונאים בפסגת "בריקס" בסין, והוסיף: "כל צעד מגושם עלול להוביל לפיצוץ".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בחומרה על הניסוי הגרעיני. "צפון קוריאה עשתה ניסוי גרעיני גדול. המילים והמעשים שלה ממשיכים להיות עוינים ומסוכנים מאוד כלפי ארה"ב", צייץ הנשיא. "צפון קוריאה היא מדינה סוררת שהפכה לאיום גדול ולמבוכה לסין, המנסה לעזור – אך ללא הצלחה רבה".

תגיות:צפון קוריאהטיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה