זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: כן, אנחנו יכולים! על שיקום מערכות נישואין

לפעמים בני זוג מתייאשים מן היכולת שלהם להגיע לשלום בית. אבל זה בכל זאת אפשרי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מצוי לראות בני זוג החיים יחד שנים רבות מאז חתונתם באווירה מתוחה ובהאשמות הדדיות קבועות, עד שהם כבר מיואשים לחלוטין מלהגיע לשלום בית. מצבם החמור גורם להם שגם כאשר הם שומעים עצות טובות והדרכה נכונה, תחושתם היא כי "כל זה טוב למי שעדיין לא בנה את ביתו. אצלנו הכל כבר הרוס, ואין דרך לתקן".

אולם האמת היא, שבאמצעות השקעה מתמדת מתוך שמחה, אמונה וביטחון כי ניתן לתקן, ביד בני הזוג להצליח לתקן ולהגיע לשלום בית קבוע.

כלל גדול הוא בנפש האדם: אדם שפועל מתוך רצון אמיתי וביטחון פנימי מלא כי בידו להצליח, כל מערכותיו הנפשיות פועלות בעוצמה רבה ומכפילות עשרת מונים את התוצאה הטובה, והוא אכן מצליח בסייעתא דשמיא. משום שחוק טבע הטביע הקב"ה: ביטחון מוליד שמחה, ושמחה מולידה ביטחון. לפי ששניהם מרכיבים מרכזיים בעבודת ה'. וכאשר שניהם קיימים, שורה הברכה בעשיית האדם, והוא מצליח.

מעשה בבנקאי אמריקאי עשיר שעמד לפני פשיטת רגל, והנושים אפפוהו מכל צד עד שהגיע לייאוש מוחלט. בייאושו יצא לגן הציבורי הסמוך למשרדו, והתיישב מהורהר על אחד הספסלים. והנה ניגש אליו אדם זקן לבוש חליפה מרושלת, ואמר לו בחיוך רחב וחביב: "אני רואה שאתה מודאג. ספר לי מה הבעיה שלך". העיף בו הבנקאי מבט עייף, והשיב לו בקצרה: "שקעתי בחובות ואינני יודע איך לצאת מזה. אני מיואש לחלוטין". להפתעתו, השיב לו הזקן החביב: "שמי ג'ון רוקפלר. אתן לך צ'ק הלוואה לשנה. בא נסכם שניפגש כאן בעוד שנה בדיוק בשעה זו, ותחזיר לי את ההלוואה". הבנקאי לא האמין למשמע אזניו. ג'ון רוקפלר היה מעשירי עולם באותה תקופה. והנה הזקן מוציא פנקס צ'קים, רושם בזריזות המחאה על סך חצי מיליון דולר, חותם את שמו, תוחב את הצ'ק לידו ומתרחק בצעדים מהירים. הבנקאי התעודד, צעד לביתו והחליט לשמור את הצ'ק בכספת עד לרגע אמת בו יצטרך להשתמש בו. בינתיים התיישב במרץ לסדר את רשימת הנושים, פתח בסדרת שיחות לפריסת חובות, וכך החל לצאת מהחובות בשלבים, עד שהנה חזר למעמדו הרם מבלי להשתמש כלל בצ'ק.

לאחר שנה, ביקש להודות למיטיבו וחזר לגינה הציבורית. הוא התיישב על הספסל, סקרן לדעת אם אמנם ג'ון רוקפלר יגיע. לאחר דקות המתנה, הנה הוא מופיע. הבנקאי קם ממקומו וניגש אליו כדי להודות לו בחום. הוא פתח בדברים, והנה מגיעה אחות בית החולים הסמוך ומושכת את הזקן: "אני מקווה שהוא לא הציק לך. החולה הזה נוהג לצאת מבית החולים ולהציג את עצמו, ואפילו לחתום בשמו של ג'ון רוקפלר"...

על בני הזוג להאמין כי בידם לתקן, ועוד נכונו להם חיים מאושרים יחד, ובלבד שיתבוננו מתוך מנוחת הנפש בהדרכה המבוארת להלן. שיטה פשוטה זו, אותה פיתחנו בסייעתא דשמיא לפני שנים, הוכיחה את עצמה בקרב זוגות רבים, ואין סיבה שלא תצליח גם בביתכם.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה