סלבס בהתחזקות

הזמרת דיקלה: "הדת בשבילי זה להכניס את הקב"ה הביתה, ולא רק לבקש ממנו דברים"

בצעד יוצא דופן, הזמרת דיקלה החליטה לשבת מול עצמה – ולראיין אותה על הדברים המהותיים בחייה. בשיחת פנים מול פנים מעצימה במיוחד, היא מספרת על האדם הפשוט שהיא, על ההודיה לאלוקים בכל רגע ומהי הדת בעבורה: "דת בשבילי זה זה לא לענות לטלפון כי הייתי בבית כנסת, ולהכניס את אלוקים הביתה, ולא רק לבקש ממנו דברים"

בעיגול: הזמרת דיקלה דורי (צילום מסך)בעיגול: הזמרת דיקלה דורי (צילום מסך)
אא

בצעד יוצא דופן, הזמרת דיקלה דורי החליטה לשבת מול עצמה – ולראיין אותה על הדברים המהותיים בחייה.

בשיחת פנים מול פנים מעצימה במיוחד, היא חושפת טפח על חייה האישיים שכוללים בין היתר את התשובה לשאלה מהי הדת בעבורה. "יש המון רגעים בחיי, שבהם אני מודה לאלוהים באמצע ההופעה, בלי שאף אחד ידע בכלל. אני מסתכלת לשמיים ומודה לו", היא מחייכת לעצמה מן העבר השני.

כתשובה לשאלה מהי הדת עבורה, אומרת דיקלה כך: "דת בשבילי זה אבא שלי. דת בשבילי זה שש-שבע בערב, כשלא עניתי לטלפונים כי הייתי בתפילה בבית הכנסת. דת בשבילי זה להכניס את אלוקים הביתה, ולא רק לבקש ממנו דברים. דת בשבילי זה מוסיקה, זה שפה, זה טבע, זה הכל".

בנקודה זו לוקחת הזמרת את דבריה צעד אחד קדימה, ומסבירה אותם גם מהפרספקטיבה הקולקטיבית – מהי בעצם יהדות. לדידה, הדת היהודית היא דת מאוד (חוזרת על המילה 'מאוד' לפחות חמש פעמים) יפה, שנונה, חזקה וליברלית – למרות ש"אנשים פשוט לא יודעים את זה", לדבריה.

"זו דת שאוהבת שלום ורוצה שלום. דת שאוהבת אהבה. זו דת טובה, והלוואי שכמה שיותר יהודים ילמדו אותה באמת. זה נורא, נורא, נורא – עוזר".

תגיות:התחזקותסלבסיהדותדיקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה