לאישה

דיקלה: "ההתמודדות הכי משמעותית בחיי היא לערב את ה’ בכל מה שאני עושה"

הזמרת דיקלה עשתה בתקופה האחרונה כמה צעדים משמעותיים לעבר היהדות והאמונה. היא לא מופיעה בשבת, מדליקה נרות, מתפללת לא מעט ופוקדת את ציון רחל אמנו. ראיון מרגש עם הרבה כנות

  • כ"ח חשון התשע"ז
דיקלה דורידיקלה דורי
אא

הזמרת דיקלה דורי (43), באר שבעית במקור, נמצאת כבר יותר מעשור בתחום המוזיקה בארץ. שיריה מצאו אוזן קשבת אצל רבים, ואף הלחינה להיטים מוכרים עבור חלק נכבד מהזמרים המצליחים בישראל.

לאחרונה, כך נראה, כמו רבים וטובים אחרים, עשתה דיקלה כמה צעדים משמעותיים לעבר חיבור למסורת ישראל ושמירת המצוות. זו סיבה מעולה עבורנו לשוחח איתה, ולהעמיק בכך מעט. מיד בתחילת שיחתנו עולה, כמו מאליה, השאלה כמה הקב"ה נוכח בחייה, ותשובתה הנהירה אצה רצה מפיה: "ההתמודדות הכי משמעותית שלי היא לערב את ה' בכל מה שאני עושה. לינוק באופן תמידי מהמקום הזה של האמונה, של הביטחון. וזה לא פשוט בכלל. זה לא קל לחיות את זה בכל רגע ורגע. אבל האמת היא שזה כמעט הכל. למרות שאני עדיין לא שומרת את כל המצוות, אני כל הזמן משתדלת לחזק את האמונה שלי, ותמיד רוצה להשתפר ולהתחזק בכך עוד ועוד".

דבריה של דיקלה מסקרנים, ומבטאים זרם הולך וגדל של אמנים בפרט, ואנשים בכלל, שבוחרים לחזק את הקשר שלהם עם הקב"ה. "בשבת אני לא מופיעה, זה חוק אצלי", מוסיפה דיקלה לדבריה בעניין שמירת המצוות. "לא משנה בכמה כסף יהיה מדובר. מלבד זאת, אני מדליקה נרות, כמובן, ומאוד אוהבת לשמוע קידוש. אני גם לא אוכל 'על האש' בשבת, ואני ממש משתדלת לנוח, ויותר לספוג את השקט הנפלא של שבת. האמת היא שאני גם לא מבלה. והכי חשוב - אני מתפללת על כך המון, ורוצה מאד להרגיש את היכולת לשמור את השבת כולה כמו שצריך".

מבין שלל המצוות, יש אחת שאת מתחברת אליה במיוחד?

"אם הייתי יכולה, הייתי מתחברת לכל המצוות, מבחינתי להתחבר לכולן, כי בכולן יש היגיון מאוד נפלא. אני חושבת שאני מתחברת במיוחד לברכות השחר. הן מאוד מאוד חזקות. בכלל, כשאני מתפללת אני מרגישה חיבור, השלמה, נחת, רווחה, קיום".

ניתן לומר, שכמו במקרים רבים, יסודות החיבור לקב"ה ולמסורת ישראל הונחו אצל דיקלה כבר בילדותה, ואכן, נראה ששנים תמימות אלו השפיעו עליה ביותר. "אבא שלי, שגידל אותנו באהבה גדולה, הוא בקיא מאוד בתורה. מתפלל בכל יום. הוא יהודי אמיתי, פשוט ועניו, שאוהב לקבל ולארח אנשים. אבא שלי מאוד דתי בפנימיות שלו. ממש מתנהל כמו יהודי אמיתי, של פעם כזה. המשפט שהיה מלווה אותו כל חיינו היה 'כבד את אביך ואת אמך', ו'אדם לעמל יולד'".

לא ניתן להסתיר זאת, ואכן, חיבתה של דיקלה למסורת ישראל נשמעת בכל משפט שני. בנקל ניתן להבחין בכך שהקשר הזה, לא במהרה ינתק. מתוך כך, שאלתי אותה האם יש דמות תנ"כית שהיא קשורה אליה במיוחד. "ואו. יש הרבה דמויות. אני מאוד אוהבת את אברהם אבינו. מאוד מאוד מעריכה אותו. הוא המהפכן הראשון. וגם כל העניין הזה שהוא אהב להכניס אורחים, והתייחס לזולת בכבוד. יש את זה גם באבא שלי, ואני מרגישה מאוד מחוברת לזה.

"מעבר לכך ישנו שלמה המלך, הלא הוא קהלת, שאני נורא-נורא אוהבת", מוסיפה דיקלה. "הוא גיבור שלי, ואין ספק בזה בכלל. וגם משה רבינו והענווה שלו, שהיא בלתי הגיונית, מאוד נוגעת בי. מלבד זאת, איוב, שהמשיך עד הסוף לדבוק באמונה שלו, ולא נתן לעצמו ליפול, מחזק אותי לא פעם. האמונה האדירה שלו היא כמעט לא הגיונית, אבל עובדה שזה קרה. לגבי דמויות נשיות, אני מחוברת לשרה אמנו, ואני מאוד אוהבת את האסרטיביות שלה, את מרים אחות משה, שהיא הזמרת הראשונה במקרא, וכמובן את רחל אמנו, שאני הולכת המון לציון שלה בבית לחם. אני מאוד מאוד מחוברת לרחל אמנו".

בקריירה שלך היו עליות גדולות, וכן ירידות. כיצד את מתמודדת עם הצלחה גדולה ועם כישלון צורב?

"אני משתדלת להודות לה' גם בטוב וגם ברע. ואם לא הלך - אז כנראה שזה לא נכון לי. כל הזמן צריך לדעת להודות, גם ברע. להגיד ברוך ה' גם כשלא הולך. זה העיסוק שלי. להגיע להשלמה הזו. וזאת העבודה שלנו, וזה בדיוק מה שמדברים על להתחזק בביטחון ובאמונה. להודות גם כשקשה מנשוא".

ובמבט קדימה, מהן תכניותייך לעתיד?

"מבחינת הקריירה זה כמובן ליצור המון. אבל התוכניות החשובות לי באמת הן תוכניות רוחניות. אני רוצה להתחזק יותר, להאמין, להיות בתנועה חיובית. להשפיע טוב על העולם, על עצמי. זה החלום השלם והאמיתי".

תגיות:התקרבות ליהדותדיקלה דוריחסימה49^#D

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה