נוער מתמודד

הורים, כך תסייעו לילד שלכם להתכונן לכיתה א': 9 טיפים

מעבר הילד מהשהייה הנעימה בגן אל המסגרת המעט נוקשה של כיתה א', מלווה בדרך כלל בהתרגשות של הילד וההורים. מטען הרגשות המציפים עלול להקשות על התהליך ולהעיב מעט את החווייה הייחודית הראשונה של הילד. 9 טיפים חשובים

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. חשוב לראות בעלייה לכיתה א' התקדמות טבעית, רצויה ובריאה בשלבי ההתפתחות של הילדים ולא אירוע משברי. התפיסה הזאת בקרב ההורים מחלחלת באופן ישיר גם לילדים.

2. נצלו את הימים האחרונים של החופש כדי להכיר לילד את הסביבה הפיזית החדשה. כך אי הוודאות תפחת ותחושת הביטחון תגדל. אפשר לטייל בביה"ס, להכיר את החצר והכיתות, לתרגל את המסלול מהבית לביה"ס.

3. מומלץ לשוחח עם הילד על מנת להבין את תחושותיו ואת רמת הבנתו לגבי המצופה לו מהלימודים בכיתה א'. אם הילד מביע או מפגין חשש מסוים, יש להעלותו אל פני השטח, לא להתעלם, לא לשפוט, ולהוסיף לשיחה צביון אופטימי. לעודד את הילד לגבי הדברים המרתקים אותם הוא עתיד ללמוד ואשר יפתחו בפניו אפיקים חדשים, כמו גם לעורר בו ציפיות לגבי החברים החדשים שיוכל להכיר.

4. הפגישו בין הילד לילדים שעולים לאותה כיתה. ככל שלילד תהיה היכרות מוקדמת עם המקום והאנשים, כך הדבר יגביר את תחושת השייכות ותחושת הזרות תרד.

5. יש לקבוע עם הילד מראש את נקודת האיסוף של ההסעה או את מסלול ההליכה מהבית לבית הספר ולתרגל אותם שוב ושוב. חשוב לבחור מסלול בטוח שיש בו מעט צמתים, או שידוע שפועלות בו משמרות הזה"ב. חשוב לזכור שילד בכיתה א' אינו מסוגל לעבור מעבר חציה לבדו.

6. אל תוותרו על מפגש ההיכרות המסורתי של המורה עם ההורים והילדים לפני תחילת שנת הלימודים. נוכחות ההורים תרכך אצל הילד תחושות אפשריות של מבוכה או מצוקה כתוצאה מהמפגש הראשון עם המורה ותאפשר להורים לעזור לו להתגבר על תחושות מסוג זה עוד לפני היום הראשון ללימודים.

7. שלחו את הילד לבית הספר עם הפתעה קטנה שהטמנתם בתיק האוכל או הילקוט - ממתק או משחק נחמד שישמחו אותו.

8. שימו לב שהילד אוכל ארוחת בוקר לפני שהוא יוצא מהבית לבית הספר. הקפידו לצייד אותו באוכל מזין לבית הספר. ילד שבע מרוכז יותר ולומד טוב יותר.

9. גם אם עשיתם הכנה טובה, הימים הראשונים אינם פשוטים עבור הילד ועלולים להתעורר קשיים שונים ומתחים. היו סבלניים, אוהבים ואמפתיים. אם תגובות המתח יימשכו יותר מדי זמן, מומלץ להתייעץ עם איש צוות או איש מקצוע על דרכים לסייע לילד.

תגיות:כיתה א'תלמידיםהצלחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה