הורים וילדים

מרגש: האם נכנסה לתרדמת אחרי הלידה, אבל אז האחות הגתה רעיון שהציל את חייה

מיד לאחר לידת בתה, האם בת ה-23 קיבלה קריש דם ברגלה במהלך הניתוח, ולא התעוררה ממנו. "הרופאים אמרו לי שאם לא יקרה משהו עד הבוקר, אצטרך להיפרד מאשתי", משחזר הבעל. מה בכל זאת גרם לנס להתרחש לבסוף? קראו בכתבה המרגשת שלפניכם

שלי קאוול ובתה ריילן (צילום מסך)שלי קאוול ובתה ריילן (צילום מסך)
אא

הכינו את הממחטות ואת ההודיה לקב"ה, כי הסיפור שלפניכם הוא אחד הסיפורים היותר מעוררים ומחזקים באמונה שנתקלנו בהם ברשת. שלי קוואלי הייתה בחודשים האחרונים להריונה, כשמיגרנות חזקות שתקפו אותה אילצו את הרופאים להכניסה לניתוח קיסרי 'חירום'.

הניתוח עבר בהצלחה והוביל ללידה של תינוקת בריאה בשם ריילאן, אך האם בת ה-23 קיבלה קריש דם ברגלה במהלך הניתוח, ולא התעוררה ממנו.  בני משפחה וחברים שהגיעו עד מהרה לבית החולים, ניסו לגרום לה להתעורר – אך לשווא... דבר לא עזר לשלי להתעורר מהתרדמת שלה. "הרופאים אמרו לי שאם היא לא תתעורר ותתחיל לעשות משהו בכוחות עצמה, הם לא חושבים שהיא תצא מזה בשלום", מספר בעלה ג'רמי. "אמרו לי שאצטרך להיפרד ממנה לשלום עד הבוקר שלמחרת".

בני המשפחה, בעלה והחברים לא ידעו את נפשם מרוב צער – עד שאחות טובת לב שנכנסה לתמונה, הגתה רעיון מהפכני שהתגלה מאוחר יותר כמציל חיים. "זכרתי כתבה שראיתי בערוץ הבריאות, וידעתי שמגע עור אל עור בין התינוק לאמו – מאוד מועיל. אמרתי לעצמי: 'למה לא לנסות גם במקרה הזה? כבר לא היה לנו מה להפסיד'", סיפרה האחות אשלי מאנוס.

והנה, כאשר הונחה ריילן הקטנה על בית החזה של אמה – היא הייתה כל כך רגועה ונינוחה, עד שנרדמה. "אבל אז ניסינו לגרום לריילן לבכות, כדי שזה אולי יעורר את אמה. לאמהות יש חוש רחמנות טבעי שמתעורר כשהילדים שלהם בוכים, וקיווינו שזה יפעל גם כאן", מספרת מאנוס.

שלי מיד לאחר ההתעוררות מהתרדמת (צילום מסך)שלי מיד לאחר ההתעוררות מהתרדמת (צילום מסך)

 

"ידעתי שאני עדיין צריכה להיות חזקה בשביל הבייבי שלי"

ג'רמי וכמה אחיות שהיו בחדר הצליחו לגרום לתינוקת לבכות, ואיך שזה קרה – משהו מדהים התרחש. "כששמעתי את הבכי של התינוקת שלי, זה נתן לי משהו להיאבק עליו", משחזרת שלי בהתרגשות. "אחר כך אמרו לי שראו את הבטן שלי זזה כשהיא בכתה, וחשבו ששמעתי אותה בתת ההכרה שלי, ותת המודע הוא זה שהתעורר לפעולה. אמנם לא יכולתי להזיז אף איבר אחר, אבל בתוך תוכי ידעתי שאני עדיין צריכה להיות חזקה בשביל הבייבי שלי".

וכפי שצפתה האחות, תוך זמן קצר מרגע שבאה במגע עם בתה הרכה – מצבה של שלי השתפר, והיא יצאה מהתרדמת. "אני זוכרת שאיך שפקחתי את העיניים והבטתי בפניה של ריילן, חשבתי שהיא התינוקת הכי יפה בעולם. אני יודעת שכל אמא מרגישה ככה, אבל הרגשתי שקשר מיוחד נרקם בינינו באותם רגעים, בגלל כל מה שקרה", אמרה שלי.

שלי התאוששה בהדרגה מהטראומה שעברה, ולאחר כמה שבועות כבר הייתה מסוגלת לעזוב את בית החולים. בעמוד הפייסבוק שלה התפרסמו לאחרונה שתי תמונות מרגשות שלה: האחת מהזמן שבו שהתה בקומה וצולמה על ידי בעלה, והאחרת כשהיא בריאה ומתפקדת בצורה חלקה וטובה. "מצאו את ההבדלים בין התמונות", כתבה שלי. "אנחנו כל כך שמחים שזכינו לשתף את האירועים ששינו את חיינו לטובה, ויצקו אל תוכם משמעות אמיתית".

תגיות:לידההוריםנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה