חדשות בעולם

המוזיקאי היהודי-אמריקני בילי ג’ואל ענד טלאי צהוב במהלך ההופעה שלו. מדוע?

הזמר היהודי-אמריקני בילי ג'ואל, גנב את ההצגה אמש (ב') כאשר במהלך הופעה שלו על בימת המדיסון סקוור גארדן בניו יורק – ענד טלאי צהוב על גבו ועל דש חליפתו. מדוע? קראו בכתבה שלפניכם

בילי ג'ואל במהלך ההופעה (צילום: מתוך טוויטר)בילי ג'ואל במהלך ההופעה (צילום: מתוך טוויטר)
אא

המוזיקאי היהודי-אמריקני בילי ג'ואל, גנב את ההצגה אמש (ב') כאשר ענד על דש חליפתו ועל גבו טלאי צהוב, כאות להזדהות עם יהדותו נוכח הנאום של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. במהלך נאומו  השווה הנשיא בין ניאו-נאצים למפגינים מהשמאל, באירוע הדריסה בשרלוטסוויל.  

אמנם אין מדובר במוזיקאי שנחשב למוחצן בדעותיו הפוליטיות, אך זו אינה הפעם הראשונה שבה ג'ואל מחליט לשאת את הטלאי הצהוב במהלך הופעותיו – כאקט מובהק הנושא בחובו אמירה פוליטית חד משמעית.

אחד השירים שביצע אמש היה 'להתראות לך', כשברקע ריצדו על מסך ענק תמונותיהם של בכירי הבית הלבן - ודונאלד טראמפ בראשם. 

לפני כחודשיים, התראיין ג'ואל למגזין ה'רולינג סטון' – שם התבטא ואמר כי הוא "מעדיף שלא להיכנס לפוליטיקה", אך בד בבד הביע אכזבה מבחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב ואף ציין שבחירתו הדהימה אותו והוכיחה לו ש"כל מיני דברים מוזרים יכולים לקרות".

תמונתו של ג'ואל עם הטלאי הצהוב הפכה עד מהרה לוויראלית, וכבשה את הרשתות החברתיות עם אלפי טוקבקים שהתקבלו לאור פרסומה. חלק מהמגיבים כינו את המוזיקאי 'גיבור אמיתי' אחרים חשבו שהמעשה שלו אווילי ושהוא איבד את דעתו.

הוריו של ג'ואל הם אמנם יהודים, אך הוא עצמו הצהיר לא פעם שהוא אתאיסט וחי חיים שרחוקים מהיהדות. לפיכך, קולם של הטוקבקיסטים שהגיבו על האקט בהרמת גבה ותמיהה, אינו כה מופרך ותלוש מהמציאות. "על מה בדיוק בילי ג'ואל מפגין?", צייץ אחד הטוקבקיסטים ברשת הטוויטר. "איזה טענות יש לו על נשיא שחלק מילדיו הם יהודים בעצמם? האם זה על העובדה שמהגרים מוסלמים בארה"ב, נוטים להיות אנטישמיים? על מה?!"

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה