כתבות מגזין

כך פועל המיסיון החרדי בקיץ: פיצות חינם, סנוקר ואפילו טיולים

כתבה של ערוץ 2 מתארת 'מחזירים בתשובה', שמעזים להעסיק בני נוער משועממים בחופש, ומבטיחים להם הנאות ובילויים במידה וישתתפו בשיעורים. אכן, אין סכנה גדולה מזו לנוער במדינה שבה כל קיץ מעלה את נתוני עבריינות הנוער לשמיים

  • כ"ט אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

להורה הישראלי הממוצע לא חסרות סיבות שלא לישון בשקט במהלך החופש הגדול. לאחרונה טרח ערוץ 2 להציג להורים לבני נוער סיוט חדש, גרוע מכל קודמיו. אם לא די בכל הסכנות האורבות לבני הנוער בימים אלה, דיווח הערוץ כי "יש לא מעט נערים שמצאו כעת חברים חדשים, חרדים. חלק מההורים כלל לא יודעים שילדיהם מגיעים לחדרים קטנים מאחורי בית הכנסת, כדי לשוחח עם מחזירים בתשובה, שמבטיחים פרסים ואוכל לנערים החילונים שיקשיבו להרצאות".

אנשי חדשות 2 לא התעצלו בהפקת הכתבה הזו. במקום להסתפק בדיווח יבש של העובדות על הסכנה החדשה האורבת לבני הנוער בימי הקיץ החמים והמשועממים, הם כנראה הצליחו לפלס דרך אל אותם מפגשים "אסורים" בין חרדים ונוער חילוני. כך הם יכלו לתאר ממש מבפנים איך עובד המיסיון השחור: "מבט אל החדר מגלה את השיטה: על כל שני נערים בני 14 ו-15 מופקד אברך מבוגר אחד שמטיף להם במרץ ודואג להעמיק אצלם את האמונה. חלקם, כך מתברר, לא הגיעו לישיבה על מנת להתחזק: 'היה שם קורנפלקס, מעדנים וקולה, והיה שם גם חדר עם משחקים, עם סנוקר ופלייסטיישן', סיפר אחד הילדים שהלך למפגש. האברכים מנסים לעודד את הנערים להביא את חבריהם: 'נפנק אותם, ניקח אותם למסעדות, ניקח אותם לטיולים'".

איך בכלל מוצאים האברכים הנמרצים הללו את בני הנוער? לפי חדשות 2, המפגש נוצר לא פעם בקניונים, שם אברכים 'נצמדים אל חבורות של נערים' (ממש כאילו היו דילרים שמחפשים לקוחות) ומציעים להם פיצה והמבורגר תמורת לימוד תורה בצוותא. בהמשך מעורבים בקונספירציה תגמולי שוחד בדמות טילונים, ספינרים ורחפנים, ולעתים אפילו טיולים. רחמנא ליצלן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אם כל זה לא מספיק, נראה שהכתב הצליח אפילו לאתר בן נוער אחד שמתלונן על חרדי שלימד אותם כי לפי התורה עונשם של מחללי שבת הוא סקילה, ואם לבן נוער אחר שסיפרה בדאגה כי נאלצה להתערב אחרי שהבן שלה הביא הביתה תכנים לא רצויים, כמו הרעיון שהכל רשום בתורה וידוע מראש, כולל אסונות כמו השואה.

מכיוון שלא הייינו באף אחת מהפעילויות הללו, אי אפשר לקבוע בביטחון מלא שכל חרדי שיצא בקיץ  החם למשימת קירוב לבבות צעירים אכן התנהל בתבונה מקסימלית. כן ניתן לקבוע בביטחון מלא שאף חרדי כזה הוא לא סכנה משמעותית שהורים ישראלים צריכים לחשוש ממנה, למרות טון הפאניקה של ערוץ 2.

רק לפני מספר שבועות כיכבה באחד האתרים כותרת קצת אחרת: "סמים ואלכוהול: הצד האפל של החופש הגדול". במסגרת הכתבה הזו התלוו הכתבים לשוטרים המסיירים ברחבי תל אביב בשעות הלילה ומוצאים בני נוער שתויים, שאף נושאים עליהם סמים. התיאורים, איך לומר, הם לא מהסוג שעוזר להורים לישון בשקט בלילה: "הנקודה הבאה בסיור היתה בפארק וולפסון בעיר. כשהשוטרים נכנסו למתחם הם זכו לקריאות גנאי מצד נערי השכונה. שלושה נערים שבדיוק התחילו להתמיין ליחידות מובחרות בצה"ל נתפסו כשהם מעשנים ג'וינט. במהלך החיפוש בכליהם נמצא קלמר ובו פרחי קנאביס וציוד עישון", נכתב בכתבה. בהמשך אף צוין: "עובדה אחת מהדהדת - בכל המפגשים שתועדו בין השוטרים לבני הנוער נמצאה המריחואנה. במפגש אחר שהתקיים בין נערה בת 16 לשוטרים בשכונת התקווה בתל אביב, נמצאה מריחואנה גם בחפציה. בתיקו של חברה - נמצא גם סם מסוג חשיש".

המאמר הזה, כמובן, לא מגלה את אמריקה לאף הורה ישראלי בארץ הזאת. גם המשטרה לא התחילה פתאום לסייר ברחובות תל אביב רק כי נחה עליה הרוח. עוד לפני פרוץ החופש הגדול השנה, התקיים כנס של חמישים מפקדי יחידות השיטור העירוני שדנו בסיכול עבירות של 'איכות חיים' בידי בני הנוער בארץ. הדוחות שהוקראו במפגש הזה דיברו על צפי של "פארקים ואזורי מועדונים מלאים בבני נוער משועממים ושותים", כמו גם על: "היערכות לקטטות במועדונים ולאלימות באזורי הטיילת והנמל בתל אביב". ולא מדובר רק בתל אביב: ירושלים, חיפה, אשדוד ואשקלון, הוזכרו גם הן בדאגה, עם 'נקודות אלכוהול' ספציפיות.

עבור ילדים קטנים החופש הגדול הוא אולי זמן פסטוראלי של ים ובריכה, לונה פארק וגן חיות. אבל המבוגרים בישראל יודעים מזמן שבחופש הגדול של בני נוער ממוצעים אין שום דבר פסטוראלי. אם תחפשו בגוגל את המילים 'חופש גדול' ו'בני נוער', תגיעו עד מהרה לאתרים של עורכי דין הממליצים להורים איך לשמור על הילד שלהם מחוץ לכלא גם בחופש הגדול, תוך פירוט ספציפי לגבי נשיאת סכינים, שתיית אלכוהול, צריכת סמים ועבריינות ברשת. אכן, לתפארת מדינת ישראל.

כשזוכרים את כל הסכנות האמיתיות האורבות לבני נוער בחופש הגדול, כשמבינים כמה הורים מחכים בלב רועד לבן הנוער שמשוטט בחוץ, לא עונה לטלפון, ומנצל את הפנאי שלו להשתכרות וקטטות - כתבה שמנסה להפוך חלוקת פיצה חינם לפשע שנאה נראית כמו שיא חדש בענף האבסורדיות. כן, בהחלט ייתכן שיש הורים שלא מתלהבים במיוחד מכך שהילד שלהם ילמד גמרא בחופש. השאלה מהן האלטרנטיבות שלהם, ולכמה הורים לימודי גמרא ופיצה בחינם נראים מסוכנים יותר משוטטות חסרת מעש ברחובות במקרה הטוב ובילויים מסוכנים ובלתי חוקיים במקרה הרע.

בכל מקרה, לכל מי שבכל זאת מעדיף שהילד שלו יהיה עסוק דווקא בהחבאת חומרים אסורים משוטרים ולא בלימוד תורה, תמיד יש פתרון קל: כל מה שהוא צריך, לפי הכתבה בחדשות 2, זה להציע לבן הנוער פיצה וספינר על חשבון הבית. השאר כבר יבוא מאליו.

תגיות:נוערחרדיםהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה