בריאות ותזונה

הקטנת הקיבה בלי ניתוח? כך תעשו את זה בדרך בריאה ומחושבת, ובשישה צעדים פשוטים

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עם עודף משקל פונים לניתוחי קיצור קיבה, לאחר שדיאטות שונות שעשו במהלך החיים - נכשלו. ככל ניתוח אחר, גם קיצור קיבה טומן בחובו סכנות מסכנות שונות. אז מה עושים? לפניכם שש דרכים להקטנת הקיבה בדרך טבעית

קיבה לפני ואחרי ניתוח מעקף (צילום: shutterstock)קיבה לפני ואחרי ניתוח מעקף (צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עם עודף משקל פונים לניתוחי קיצור קיבה, לאחר שדיאטות שונות שעשו במהלך החיים - נכשלו. 

ככל ניתוח אחר, גם כאן יש סיכונים ומצבים שעלולים להסתבך לאחר מכן כמו אבנים בכליות, דיכאון, היפוגליקמיה לאחר האוכל, חוסר ספיגה של תרופות, הקאות, שלשולים, תסחיף ריאתי ועוד. 

אם אתם מתלבטים וחוששים מפני ניתוח אך בכל זאת רוצים להוריד את הקילורמים העודפים וכבר מבינים שבעבור זה תצטרכו לשנות כליל את הגישה שלכם לאוכל ולאורח חיים נכון - לפניכם כמה דרכים שבהן תוכלו לצמצם את קיבולת הקיבה, ללא צורך בניתוחים מסכני חיים.

 

הצעד הראשון בדרך לשינוי - רצון חזק ותקיף 

הרצון הוא הצנור שלנו לכל שינוי שאנחנו מבקשים להשית בחיינו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשינוי כה מהותי של כל דפוסי החשיבה וההתנהגות שלנו ליד אוכל. 

רבים מאיתנו נכשלו עד כה בהשלת המשקל העודף לא משום שאין להם כוח לנצח את ההר הזה, אלא משום שהם התייאשו איפשהו בדרך. כוח הרצון כבר לא היה אותו דבר אחרי כישלון או שניים, וזו הבעיה. רובנו רוצים לטרוף את העוגה בשלמותה, אבל זה לא עובד ככה בחיים. צמצום קיבה באופן בריא זה דבר שלוקח זמן, ואתם צריכים לבדוק עם עצמכם אם אתם בנויים לתהליך ארוך. אם תחכו בסובלנות מספקת, התוצאות לא יאחרו להגיע. אבל הסובלנות היא מילת המפתח, בין אם בחרתם בניתוח ובין אם בחרתם בהליך טבעי ובלתי פולשני. 

 

הצעד השני בדרך לשינוי - לשים לב לזמנים, ולאכול כמו תינוק 

בהליך צמצום הקיבה הטבעי כמו גם בניתוחים כמו שרוול ומעקף קיבה, נדרשים המטופלים לשנות את הזמן במחוגים שלהם, ולסגל זמנים אחרים לארוחות. מרבית הדרישות סובבות סביב המתנה של כשעתיים עד שלוש שעות בין ארוחה לארוחה, כאשר 'ארוחה' נחשבת למנה קטנה כמו פרי, מעדן, חלבונים (מנת עוף למשל) וירקות. 

אנשים רבים נכשלים בדפוס זה וכתוצאה מעומס יומיומי 'שומטים' ארוחות ומגיעים לארוחה העיקרית כשהם רעבים. דבר זה הוא לרועץ עבורם, שכן כשהקיבה מגיעה למצב של רעב היא משדלת אותנו לאכול יותר ממה שאנחנו באמת צריכים ואז ההשמנה או חוסר הירידה במשקל - הן בלתי נמנעות. 

 

הצעד השלישי בדרך לשינוי - צריכת סיבים תזונתיים

צריכת סיבים תזונתיים היא חשובה ביותר היות והיא מסדירה פעולת מעיים ומנקה את הגוף מרעלים ופסולת. בקיבה, הסיבים הללו מתנפחים וגורמים לתחושת שובע לאורך זמן, וממילא מצמצמים את תחושת הרעב שלנו. מזונות שעתירים בסיבים הם סובין שיבולת שועל וזרעי פשתן טחונים - אותם ניתן להוסיף לסלט או כדייסה עם כוס מים רותחים. 

 

הצעד הרביעי בדרך לשינוי - ותרו על מתוקים, מטוגנים ושאר מזונות עתירי סכנות 

כל דיאטה שעשינו בחיים יכלה להצליח אלמלא נפלנו לעתים קרובות, אולי קרובות מדי, במלכודות המזונות עתירי השומן, הסוכרים והשמן. נכון, הם מאוד טעימים אבל גם מאוד לא בריאים לנו - כך שאם אתם באמת רוצים שינוי, השינוי חייב להיעשות קודם כל במחשבה. לכו לסדנאות, הירשמו לדיאטנית והתחילו לעבוד על עצמכם באמת. למדו לחשוב מחדש על אוכל ועל המטרה שלו, והימנעו ממה שפוגע בכם בטווח הארוך. 

העדיפו ירקות ופירות טריים ואכלו הרבה מהם. בפירות ובירקות יש ויטמינים ומינרלים ושאר חומרים שיילחמו עבורנו בכל מה שצריך להילחם, ואף יספקו תחושת שובע לאורך זמן. למדו ליהנות מהפירות והירקות, ולהמציא לעצמכם מטעמים נהדרים מהם. 

 

הצעד החמישי בדרך לשינוי - מים, מים, מים

התחילו את הבוקר שלכם בשתיית כוס מים, ובמהלך היום - כחצי שעה לפני הארוחה, שתו שוב כוס מים. המים לא רק מנקים את הגוף מרעלים אלא אף מסמנים לגוף ש'הכל בסדר' ושהוא לא עומד לפני סכנת רעב עולמית. לעתים הגוף צמא והמוח 'מבלבל' בין צמא לרעב ומשדר לנו שעכשיו הגיע הזמן לאכול, כשבפועל - כוס מים אמורה להשקיט את תחושת הרעב הזו. 

העיקרון המנחה שבין אוכל לשתייה הוא שאסור בתכלית האיסור לשתות ולאכול יחד. לכן, לצורך העניין, גם נס קפה עם עוגה או קורנפלקס עם חלב - זה מחוץ לתחום למי שרוצה לראות תוצאות אמיתיות בהקטנת נפח הקיבה שלו. מנותחי 'שרוול' ו'מיני מעקף' מקבלים את ההוראה הזו מיד עם תום הניתוח, ונוהגים על פיה לכל החיים. 

וגם אתם, אם ברצונכם לראות שינוי אמיתי, זכרו להפריד את האוכל מהנוזלים. אתם יכולים לשתות רבע שעה לפני הארוחה או חצי שעה אחריה, אבל לעולם לעולם לא בתוך הארוחה או כמה דקות לאחר מכן. 

 

הצעד השישי בדרך לשינוי - שמחה, אמונה, סובלנות והוקרת תודה 

כל תהליך ארוך לוקח מאיתנו אנרגיות, וחשוב שנדע כיצד להחזיר אותן לעצמנו כדי להמשיך אותו ולא להתייאש באמצע. לעתים, המשימה קשה ונראית כבלתי אפשרית, אבל מי שעשוי מחומר של מנצחים, לא יוותר לעולם. הקושי יהא בשבילו רק עוד שלב בדרך להגשמת המטרה, בדרך לתכלית שעבורה הוא 'סובל' כל כך כרגע. 

במהלך התהליך חשוב שנתחבר למקור האור שלנו - בורא עולם, ונתחזק ברוחניותנו. לא סתם אמרו חז"ל ש'גוף בריא - בנפש בריאה'. הגוף והנפש לעולם הולכים יחדיו, ורק עבודה פנימית אמיתית על שניהם, יכולה להצליח אותנו במטרה שלשמה אנו צועדים במסע הזה. 

הצעדים לא נגמרים כאן. תמיד יש עוד מה להוסיף ועוד מה ללמוד. תמיד יש עוד מה לשפר ולמה לשאוף...

הידיעה של הדרך, היא מחצית מההליכה בה. 

חשוב שנדע לחזק את עצמנו בתהליך הזה, ולא ניתן לייאוש לתרגם את המספרים שבמשקל לדבר היחידי שקיים בעולמנו הפנימי העשיר. אנחנו הרבה יותר מסתם 'משקל עודף מהלך', וכדאי שנזכור את זה. החשיבות העצמית נצרכת בתהליך הזה, לא פחות מדברים אחרים שצריך לשים לב אליהם. אל תזלזלו במי שאתם או במי שאתם רוצים להיות ועדיין לא - עם קצת סבלנות, טפיחה על השכם והרבה הרבה הודיה וסובלנות, אתם תגיעו לשם. אתם תצליחו להקטין את הקיבה ולהיות מאושרים בהישג שלכם. 

אבל כל עוד זה לא קרה, תשמחו עם מי שאתם. כי רק זו הדרך לכל הטובות הקיימות!

תגיות:דיאטהקיבהבריאותניתוחקיצור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה