בריאות ותזונה

רוב האנשים זורקים את קליפת האבטיח - עד שהם קוראים את זה!

כולנו מודעים לחומרים המזינים והבריאותיים שמצויים באבטיח עצמו, אך כמה מאיתנו יודעים שבקליפה הלבנה שלו (זו שאנחנו בדרך כלל זורקים) מצויים עשרות ויטמינים ומינרלים גם כן? קראו בכתבה שלפניכם את הדרכים האפשריות לצרוך את קליפת האבטיח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו מודעים לחומרים המזינים והבריאותיים שמצויים באבטיח עצמו, אך כמה מאיתנו יודעים שבקליפה הלבנה שלו (זו שאנחנו בדרך כלל זורקים) מצויים עשרות ויטמינים ומינרלים גם כן? זו אולי הסיבה שבגינה מסעדות רבות בארה"ב ובאסיה כבר 'אימצו' את קליפת האבטיח בשילובים שונים בתפריט המוצע - החל מסלט פירות עסיסי וכלה בשייקים מרעננים של קליפת אבטיח. 

קליפת האבטיח אוגרת בתוכה רמה גבוהה של ויטמיני A, B6 ו-C וכן מגנזיום, אבץ ואשלגן - אולם זה עוד לא הכל. 

כמה מכם שמעתם על נוגד החמצון המכונה ליצופין? הליצופין הוא הפיגמנט האדום שנמצא בעגבנייה, ומחקרים רבים שנעשו עליו קושרים לו כתרי זהב בכל מה שקשור ללוחמה בסרטן ובמחלות נוספות. למשל, מחקר שנעשה על הליצופין לפני כעשור, מצא שאכילת עגבנייה וברוקולי בו זמנית, יעילה ביותר בטיפול בחולי סרטן, ומפחיתה משמעותית את הסיכויים ללקות בסרטן הערמונית. 

חומר מדהים נוסף שקיים בקליפת האבטיח הוא הציטרולין - חומצת אמינו שמסייעת בבניית השריר ושמירה על בריאותו כמו גם הפחתה של תחושות חרדתיות, והענקת תחושת שובע לאורך זמן. הציטרולין אף ידוע ביכולותיו לשתנן ובכך לחסל את כמות הרעלים שמצטברת בגוף. 

איך צורכים? לפניכם כמה רעיונות:

1. שייק פירות

2. סלט פירות או ירקות

3. גירוד ושילוב בקציצות עוף או הודו. 

4. שילוב במרקים ותבשילים שונים. 

תגיות:אבטיחקליפהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה