בריאות ותזונה

הילדים לא שותים מספיק מים? כך תעודדו אותם לשתות

ילדים ומים זה דבר שלעתים קרובות נתקל בחומה בצורה. איך מתגברים עליה וגורמים לילד לשתות הרבה מים בימי הקיץ הלוהטים? לפניכם כמה רעיונות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נגישות 

לעתים, ילדים קטנים 'מתעצלים' לקחת מים כשהם צריכים להתאמץ בשבילם. למשל כאשר כוסות המים נמצאים על השיש והם לא מגיעים אליהן, או כשהם צריכים לשרת את עצמם. לפיכך חשוב שהמים יהיו נגישים - למשל להניח את הכוסות במקום יותר נמוך במטבח או למלא בכל פעם בקבוק מים בעבורו. 

 

דוגמה אישית

ילד הוא 'טאבולה ראסה' - הווי אומר לוח חלק שמחקה את כל מה שהוא רואה בבית אצל הוריו. אם ההורים מקפידים על שתיית מים בעצמם, ומסבירים לילד את חשיבות השתייה (בעיקר בימים החמים) - הילד לומד שלשתות מים זה חשוב, חיוני וחיובי - ומרגיל עצמו לשתות כבר מקטנות. הסיכויים שילד כזה שהורגל לשתות מים, ירצה פתאום משקאות מתוקים או מזיקים כמו קוקה קולה, הוא כמעט אפסי. 

 

תחרות נושאת פרסים

השפה שבה הילדים מדברים ואותה הם מבינים הכי טוב, היא שפה 'חווייתית', ומכיוון שכך - תחרות נושאת פרסים בנושא שתיית מים, יכולה להועיל עד מאוד להגברת המודעות לחשיבות הנושא, כמו גם לשתיית מים בפועל. כך הילדים מרוויחים 'שתי ציפורים במכה' - גם שותים מים, וגם מקבלים פרסים. 

 

כוסות מקושטות ולא משעממות 

היות וזה החופש הגדול, והרבה הורים מחפשים רעיונות ליצירה עם הילדים - אפשר בהחלט לקנות סט כוסות שאותו נייעד לקישוט ויצירה על ידי חומרים מחומרים שונים. ילד שעמל על קישוט כוס מיוחדת שהיא פרי דמיונו ותהיה רק שלו, יתלהב לשתות בה. 

 

"אני לא אוהב את הטעם של המים". מה עושים במצב כזה?

יש כמה דרכים לשבר את החומה הבצורה הזו, שמקיפה את הילדים שלא אוהבים את טעם המים משום שהוא 'משעמם', 'לא מתוק', 'לא טעים' וכדומה. אם הילדים כבר גדולים והתרגלו לשתות משקאות מתוקים, לא בנקל תהא עבודת השכנוע לעבור לצד השני. אולם אם מדובר בפעוטות שטרם התרגלו לטעמים המתוקים של משקאות תעשייתיים - אפשר לעודד אותם לבחור פרי כלשהו שהם אוהבים כמו מלון, תפוח, דובדבנים ללא חרצנים, תותים, אבטיח, ענבים ועוד. 

את הפירות אפשר להכניס לכוס המים ולחכות זמן מה, עד שהמים מקבלים את טעם הפירות. על דרך זו אפשר גם לסחוט מיץ מפירות הדר, כדי להפוך את המים ל'מעניינים' וטעימים. 

 

תגיות:מיםעידודבריאותילדיםשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה