הריון ולידה

מחקר מקיף מסיק: הפרעות שינה - אחד הגורמים ללידה מוקדמת

מחקר שבדק אלפי נשים בקליפורניה מצביע על כך שנשים הסובלות מהפרעות שינה בזמן ההיריון נמצאות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת

  • י"ח אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר מקיף שנערך בארה"ב מצביע על כך שבעיות שינה אצל נשים בהיריון עלולות לגרום ללידה של פגים. החוקרים מסבירים שהמחסור בשינה עלול לגרום לדלקות ולליקויים גופניים אחרים, והם, בסופו של דבר גורמים ללידה המוקדמת.

המחקר בדק נתונים של כ-3 מיליון לידות בקליפורניה, וחילק את הנשים ל-2 קבוצות: אלו שסבלו מהפרעות שינה, נדודי שינה ודום נשימה במהלך ההיריון ואלו שלא.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שהסיכוי של נשים עם בעיות שינה ללדת פגים היה גבוה ב־30% מאלה שאינן סובלות מכך. הסיכוי של נשים שסבלו מדום נשימה בשינה ללדת פגים היה גבוה בשיעור של 50% ייתכן בשל מצוקת חמצן שנגרמה לעובר.

החוקרים בדקו נשים שסבלו מנדודי שינה ונשים שסבלו מדום נשימה במהלך השינה. מדובר בתופעה שבה יש הפסקת נשימה במהלך השינה, לפעמים כמה פעמים בלילה.

עורכי המחקר בדקו נתונים של כשלושה מיליון לידות בקליפורניה בין 2007 ל-2012. הם התמקדו ב־-2,172 נשים שסבלו מהפרעות שינה והשוו את תוצאות הלידה שלהן ל-2,172 נשים באותו גיל, משקל, מצב משפחתי וכדומה אשר לא סבלו מבעיות שינה.

תוצאות המחקר הצביעו על כך ש-14.6% מהנשים שסבלו מהפרעות שינה ילדו לפני השבוע ה-37 להריון, לעומת 10.9% מהנשים שלא סבלו מכך. עוד נמצא שבאשר ללידות שהתרחשו לפני השבוע ה-34 להריון, 5.3% מהנשים עם הפרעות שינה ילדו לפני השבוע ה־34 לעומת 2.9% מהנשים שלא סבלו מהתופעה.

"זה נורמלי לחוות שינויים בשינה במהלך ההיריון שנגרמים לעתים קרובות בשל אי נוחות, כאב וכדומה", אמרה ד"ר ג'ניפר פלדר, החוקרת הראשית של המחקר. "המחקר התמקד יותר בבעיות שינה שהיו חמורות מספיק כדי לגרום לאובדן שינה משמעותי. אני מעריכה שלא סביר שחוסר שינה הוא הסיבה הישירה של לידות מוקדמות, אבל זה בהחלט יכול לגרום לתהליכים אחרים בגוף כמו דלקות, שבסופו של דבר יכולים לגרום ללידה מוקדמת".

מסקנות המחקר מציעות לנשים הסובלות מבעיות שינה במהלך ההיריון להתייעץ עם הרופאים שלהן כדי לנסות לפתור או להקל את הבעיה, ולהקטין בכך את הסיכון ללידה מוקדמת.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הפרעות שינהלידה מוקדמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה