פיתוח האישיות

בת 12 שנפטרה כתבה מכתב ל’עצמה הבוגר’, והצליחה לרגש את הרשת

הזמן שלכם עובר מבלי שתגשימו משאלות, מבלי שתהיו טובים יותר ממה שהייתם ברגע הקודם, מבלי שתשלימו את כל התפקידים שלכם ותיטיבו את היחסים עם אנשים סביבכם ועם בורא עולם? ילדה בת 12 שנפטרה מדלקת ריאות קשה, מלמדת את הרשת איך לנצל זמן חשוב ואיך לשים לב אל הנשמה - על צרכיה ורצונותיה

המעטפה שבה נמצא המכתב של טיילור המעטפה שבה נמצא המכתב של טיילור
אא

כשטים ומרי סמית' מארה"ב איבדו את בתם טיילור בשנת 2013, הם לא תיארו לעצמם שמכתב קטן שטיילור כתבה לעצמה הבוגר - יצליח לשנות את חייהם מקצה לקצה, ולא רק את שלהם. מכתבה של טיילור, שנפטרה כתוצאה מדלקת ריאות קשה בה לקתה, הצליח לזעזע את אמות הספים של גולשים רבים ברחבי העולם, לאחר שהתפרסם. 

את המכתב ייעדה טיילור לפתיחה בתאריך ה-13.4.2023, כשתהיה בת 22 ועיצובו הרשמי מעיד על כך שהיה זה דבר מה חשוב ביותר עבורה. הוריה, שמצאו נחמה רבה במילים שכתבה בתם, החליטו לפרסם אותו לתועלת הרבים כשהם מבקשים מהציבור לקחת את הנקודות החשובות ממכתבה של טיילור, ולהפוך אותן להלכה למעשה בחיינו. "למרות גילה הצעיר, טיילור התייחסה ברצינות גדולה לחיים שלה, והיה לה חשוב להגשים את כל המשאלות שלה", אומרים הוריה. 

במכתבה ציינה טיילור את העובדה שאמנם כעת היא צעירה ועדיין לא סיימה את הקולג', אבל "אם כבר מדברים עלייך, אז איך החיים שלך נראים? איך היחסים שלך עם השכנים, החברים, המשפחה? האם יש משימה בחייך שעוד לא השלמת, האם את מתחרטת על משהו שלא עשית? האם סיימת לקרוא את הספר המעניין שהתחלת לקרוא? הם יש לך מקום משלך עדיין? אם אנחנו בקולג', מה את הולכת ללמוד? הרי עכשיו את רוצה להיות עורכת דין. האם הגשמת את היעד הזה? 

"ואם כבר מדברים על יחסים - את בטח מתכננת להתחתן מתישהו בקרוב. אני מקווה בשבילך שמצאת את האדם הנכון, ואל תשכחי לספר לילדים שלך על המכתב הזה. שגם הם ילמדו ממנו. ובכן, אני חושבת שזה הכל. אבל זכרו, עברו עשר שנים מאז כתבתי את זה. דברים קרו, טובים ורעים. זה בדיוק איך שהחיים עובדים, וצריך פשוט ללכת איתם. בכבוד רב, טיילור סמית'".

לדברי הוריה, טיילור תמיד הייתה ילדה יוצאת דופן, ש"חושבת הרבה על משמעות הקיום ועל התפקיד שלנו כאן. אני חושבת שמה שהיא באמת ניסתה להשאיר לנו, זה את ההוראה להמשיך לחפש אחר האושר ואחר האמת, אפילו שאת שניהם כל כך קשה להשיג".

תגיות:זמןמכתבהעצמהילדיםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה