חדשות יהדות

הרב שטרנבוך על העולים להר הבית: "מסכנים את כל יושבי ארץ ישראל"

הרב משה שטרנבוך מתייחס ליהודים העולים להר הבית בחומרה רבה: "אין ספק שהם עתידים ליתן את הדין גם על שמסכנים את חייהם של תושבי ארץ ישראל, שדבר זה הוא בגדר התגרות בישמעאלים"

  • י"ד אב התשע"ז
הרב משה שטרנבוךהרב משה שטרנבוך
אא

הרב משה שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית בירושלים, נשא בימים האחרונים דברים נוקבים, ובהם ביקש את היהודים העולים להר הבית. "לצערינו ולבושתנו, ישנם בזמנינו אנשים חרדים בלבוש חרדי, וכן אנשים מהמזרחי, שעולים להר הבית, ועוברים על הגבול שגבלו ראשונים לשמור על קדושת הר הבית, לבל ייכנס לתוך הר הבית שום יהודי גם אם הוא טהור, ונהגו והפקידו על זה, ונתקבל כמנהג פשוט שאין היהודים עולים להר הבית", אמר הרב שטרנבוך. "וכבר מבואר ברמב"ם שאין כוח לשום בית דין לבטל מנהג שהנהיגו הקדמונים ופשט בכל ישראל", הוסיף.

"אין ספק שהם עתידים ליתן את הדין גם על שמסכנים את חייהם של תושבי ארץ ישראל, שדבר זה הוא בגדר התגרות בישמעאלים – שרואים בכניסת יהודים להר הבית כפגיעה בדתם, ורבים מהם מוכנים למסור נפשם על דתם ולרצוח בנו רח"ל עבור זה.

"מבואר בפוסקים כמה יש להיזהר שלא לעורר איבה בין אומות העולם לישראל, שאיבה היא כפיקוח נפש. ועל כן דינם כדין רודף, שהלא מבואר בפוסקים שמוסר דינו הוא כרודף, וכל שכן כאן, כשמכניסים את יושבי הארץ לסכנות אבדון ה' ישמור", קרא הרב שטרנבוך בכאב.

עוד הוסיף הרב ואמר: "מאחר שאותם אנשים פועלים לתעד ולפרסם בכל העולם איך יהודים חרדים עולים להר הבית, והדבר מעלה את זעמם של הערבים להתנקם בנו חלילה, חובת השעה היא לעמוד כנגדם ולפרסם בכל מקום שהם פועלים בניגוד גמור לדעתנו, ואנו מוקיעים אותם מחוץ למחננו ואין להם שייכות אלינו, וחייבים לפרסם כן בכתבי עת ומודעות ועיתונים בארץ ובעולם כולו, למען יידעו כל אומות העולם שקבוצה זו פועלים על דעת עצמם ואין להם שייכות לדת ישראל.

בהמשך הדברים התייחס גם ל'מתווה הכותל, ואמר: "כשם שאנו מוזהרים לשמור על קדושת מקום השכינה בתוך הר הבית, כן צריכים אנו לשמור על קדושת מקום השכינה בכותל המערבי. בעוונותינו הרבים, בזמנינו נכנסים רפורמים ופריצים לכותל המערבי ושוחקים ולועגים מהקב"ה ותורתו בתעלולים ובתיפלות, ונשים נכנסות לשם באופן מחפיר כשהן עטופות בטלית וספרי תורה בידן, לעשות ליצנות מהקדוש ברוך הוא במקום שכנת עוזו, וחילול ה' נורא, והם עוד ממתינים ומצפים לקבל מהבג"ץ מקום בכותל המערבי שיהיה מיוחד להם.

"יבוא יום שהקב"ה יתבע מכל אחד מה עשה בשעה שביזו את השכינה, ואם אנו נילחם בעד כבוד השכינה – יציל אותנו הקב"ה מצרה, ושכר רב מובטח למי שפועל ועושה למען כבוד שמו יתברך, ויהי רצון שיתגלה כבוד ה' בעולמו במהרה בימינו בקרוב", סיים הראב"ד את דבריו הנוקבים.

תגיות:מתווה הכותלהרב משה שטרנבוךעלייה להר הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה