סיפורי אמונה

מסר חד משמעי ממרן הגר"ע יוסף זצ"ל: "ראשית כל, הקפידו על שלום בית"

הרב עובדיה יוסף מתייחס בספרו 'ענף עץ אבות' לריבוי בעלי התשובה בדור האחרון: "בימים אלה, לשמחתנו רבו בעלי תשובה השבים בכל לבם לתורה ולמצוות ולמעשים טובים, אך יש כאלה שהקצינו מאוד ומתנהגים בקיצוניות רבה המפרה את השלום בבית"

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

הדרכה מרגשת ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל: הקפידו על שלום בית. בספרו 'ענף עץ אבות' (עמ' מה) מתייחס מרן לבעלי התשובה הרבים שגילו את אור התורה בדור האחרון. "בימינו אלה, לשמחתנו רבו בעלי תשובה השבים בכל לבם לתורה ולמצוות ולמעשים טובים", כותב הרב ומתייחס לנושא השלום בבית, אשר לעיתים נגרם בשל קיצוניות יתרה. "אך יש כאלה שהקצינו מאד, מן הקצה אל הקצה, ומפני חוסר ידיעתם בתורה, והתנהגותם בקיצוניות רבה, גורמים להפרת השלום בבית, ובפרט אלה שאין להם פנאי ללמוד הלכות כדת, ומתנהגים בחומרות יתרות", כותב הרב בכאב ופוסק: "ולא זו הדרך ולא זו העיר. אשר על כן אנו אומרים בתפלה: 'השיבנו אבינו לתורתך, וקרבנו מלכנו לעבודתך, והחזירנו בתשובה שלמה לפניך', שרק על ידי לימוד התורה וההלכה יוכלו לכלכל דבריהם במשפט, ויחיו בשלום ובמישור", מבאר הרב את חשיבות ידיעת ההלכות כפשוטן, ללא חומרות הנובעות מחוסר ידיעה.

הגר"ע ממשיך ומספר מעשה שהתרחש בבית דינו של הרבי מאפטא זצ"ל. "מעשה באיש אחד שבא אחר ימי הפסח לגרש את אשתו, בבית דינו של הרב הקדוש רבי אברהם יהושע העשיל מאפטא", כותב הרב בהמשך דבריו. "שאל אותו הרב: 'מה לך כי תרצה לגרש את אשתך?' השיב הבעל: 'האישה הזאת האכילה אותי בפסח מצה שרויה, בניגוד למסורת אבותיי'.

ציוה הרב באותו מעמד לקרוא לאשתו הרבנית, וכאשר נכנסה לחדר, שאל אותה בפני האורח: 'הגידי נא לי באמת, אילו מצות הנחת לפני בליל הסדר?' הרבנית החרישה, כי יראה לספר את האמת. אמר לה הרב: 'אל תיראי! הגידי לי את האמת'.

השיבה הרבנית: 'שמתי לפניך מצות פשוטות, בלתי שמורות. ומעשה שהיה כך היה: את המצה השמורה שנאפתה בערב פסח לשם מצווה, הנחתי במפה מיוחדת בארון שבחדר, ובהיותי טרודה בהכנת הסדר, בא עני אחד ואמר שאין לו מצה שמורה לליל הסדר. אחד מבני הבית, שלא ידע שהמצה הזאת הוכנה לרבינו לליל הסדר, נטל את המצה ונתן אותה לעני.

'בבואי לקחת את המצה נדהמתי, בראותי שנלקחה מן הארון, ולא ידעתי מה לעשות, ויראתי לספר לבעלי הקדוש. נמלכתי בדעתי ולקחתי מצה פשוטה והנחתיה בתוך המפה, ועשיתי עצמי כלא יודעת דבר מכל הנעשה, והרב הקדוש ערך את הסדר על מצה פשוטה זו'...

פנה הרב הקדוש למי שבא לגרש את אשתו: 'ראה, בני, אני אכלתי מצה פשוטה בליל הסדר, ועשיתי את עצמי כלא יודע ולא מרגיש, למען לא אבוא לידי כעס והקפדה, והכל למען השלום. ואתה בא לגרש את אשתך בשביל מנהג של מצה שרויה?! הרי אין זה מן הדין כלל...' עשה הרב ביניהם שלום, ונתפייסו, והלכו לביתם בשלום", מסיים מרן את סיפורו, המלמד את סדר העדיפויות הנכון על פי דעת תורה. 

ביום הילולת מרן זצ"ל יעתירו עליכם רבני הידברות בתפילה אישית על ציונו הקדוש למלא כל משאלה ובקשה שלכם.

לשליחת שמות לתפילה ללא עלות הקליקו כאן עכשיו.

תגיות:שלום ביתהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה