בריאות ותזונה

אבוקדו, תרד, ביצים: שלושה מהמזונות ששומרים על המוח שלכם צעיר

מחקר חדש מצא שלואטין, הנמצא במאכלים כמו עלים ירוקים, אבוקדו וביצים, הוא בעל השפעה מגנה מפני הידרדרות קוגניטבית

  • י"א אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם מאלה שדוחפים עלים ירוקים לסלט בכל הזדמנות מתוך אמונה בכך שכך תהיו רזים ובריאים יותר, תשמחו מן הסתם לשמוע על תועלת נוספת של אותם עלים: הם מסייעים לכם לשמור על כושר קוגניטיבי, כך מצא מחקר חדש של אוניברסיטת אילינוי.

המחקר, שכלל שישים מבוגרים בגיל 25 עד 45, מצא שבני גיל העמידה שבגופם נמצאה רמה גבוה של לואטין – נוטריינט שנמצא בעלים ירוקים כמו תרד וקייל, כמו גם באבוקדו ובביצים – היו בעלי תגובות נוירוניות דומות לאלה של צעירים.

"הנה סיבה נוספת לאכול מזונות עשירים בלואטין כמו עלים ירוקים, אבוקדו וביצים", אומר פרופסור ניימן חאן, ראש צוות המחקר. "אנחנו יודעים שהמזונות הללו הם בעלי יתרונות בריאותיים אחרים, אבל הנתונים מראים כי יש להם תועלות קוגניטיביות, בנוסף".

רוב המחקרים הקודמים על לואטין התמקדו בקשישים שכבר סבלו הידרדרות קוגניטיבית מסוימת. החוקרים של אוניברסיטת אילינוי, בניגוד לכך, בחרו להתמקד על צעירים ואנשים בגיל העמידה, כדי לראות אם יש הבדל בין אלה עם רמת לואטין גבוהה ואלה עם רמת לואטין נמוכה.

"אנחנו רוצים להבין כיצד תזונה משפיעה על הקוגניציה לכך אורך החיים", אומרים החוקרים. "אם לואטין מגן מפני הידרדרות קוגניטיבית, אנחנו צריכים לעודד אנשים לצרוך מזונות עשירים בלואטין בשלב בחיים שבו יש ללואטין תועלת מקסימלית".

לואטין הוא נוטריינט שהגוף לא יכול ליצור בעצמו, כך שיש חובה להשיג אותו דרך תזונה. לואטין מצטבר ברקמות של המוח, כמו גם בעיניים, מה שמאפשר לחוקרים למדוד את הרמות שלו בלי להידרש לשיטות פולשניות. 

תגיות:בריאותאבוקדוביצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה