טורים נשיים

איך תדעו לבחור בן זוג לכל החיים?

במקום לבכות ולהתלונן על הנהגתו של הבורא יתברך, זה הזמן הכי טוב לעשות עבודה אמיתית, ולהכין את השטח לקראת הדבר האמיתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוטוטו מגיע לו ט"ו באב. "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים", אומרת המשנה. לאלו מאיתנו שלא נמצאים בזוגיות, היום הזה הופך להיות יום לא קל, יום כזה שמזכיר לנו את הבדידות, את החוסר, את הלבד שאנו כה רוצים שייגמר, מזכיר לנו את הצורך העז בזוגיות שטרם הגיעה ומביא אותנו לרחמים עצמיים. "כמה מר גורלנו שאנחנו לבד".

אז במקום לבכות ולהתלונן על הנהגתו של הבורא יתברך (שהרי הוא החליט שהזיווג שלנו טרם הגיע, והוא שיחליט בדיוק מתי הוא עתיד לבוא), זה הזמן הכי טוב לעשות עבודה אמיתית, ולהכין את השטח לקראת הדבר האמיתי שאוטוטו, בע"ה, אמור להגיע. בואו נבדוק ביחד כיצד בוחרים בן זוג לחיים, ולא רק לחיים – אלא לכל החיים.

שנים חייתי בחילוניות, וניהלתי מערכות יחסים חילוניות שאף אחת מהן לא צלחה, ואחת מהן אף הסתיימה בגירושין. הדרך שבה החברה לימדה אותי לבחור בן זוג, כך הבנתי לאחר שחזרתי בתשובה, לא הייתה נכונה לי כלל. במקום לשים דגש על מה שבאמת חשוב, התייחסתי למה שפחות, ואת המאזניים עליהם הנחתי את היתרונות והחסרונות כדי להגיע להחלטה – איזנתי בדרך שהתאימה למה שהרגשתי, ולא לפי מה שהשכל אמר. כי כשהרגשות שלטו בי, השכל כבר לא אמר כלום.

אז איך בוחרים בן זוג לחיים? התורה הקדושה, כמו תמיד, שוב מוכיחה לי כמה היא חכמה ומתאימה לנו בדיוק מושלם, שאין אף אחד בעולם שיכל לכתוב אותה כך מלבד אותו כל יכול. אותה תורה חכמה שנכתבה כדי לתת לנו כללים לחיים שאם נפעל לפיהם, נמצה את היכולות שלנו עד תום ונגיע לפסגה שלא חלמנו שקיימת. כשהתחלתי לחזור בתשובה והכרתי את עולם השידוכים, הרמתי גבה. "איך אפשר להחליט להתחתן עם מישהו אחרי 8 או 10 פגישות? זה מוקדם מדי!", אמרתי, כשההרגלים הטבועים בי מחיי החילוניים מדברים מגרוני. שהרי אותי הרגילו להכיר היטב את האדם שנמצא איתי, אולי אפילו לחיות איתו, לגור איתו, ורק אז להחליט האם זה מתאים לי או לא... אך לאחר שהדרך הזאת של "לקחת את הזמן" לא בדיוק הועילה לי בעבר, החלטתי לבדוק את הדרך האחרת, החדשה לי, שנכתבה לפני יותר מ- 2,000 שנה.

ברגע שאתה מבלה עם אדם יותר מדי זמן, אתה מתחיל לפתח כלפיו רגשות. ברגע שהרגש קיים, הוא גורם לשכל ולהיגיון להיות מעורפלים, ואז כבר קשה מאוד להחליט נכון. זאת הסיבה שהדבר הכי נכון לעשות זה לא להיפגש במשך תקופה ארוכה מדי, ואף לקבוע מרווחי זמן בין פגישה לפגישה (לא להיפגש כל יום). הפגישות צריכות להיות תכליתיות. לכל פגישה אתם מגיעים עם שאלות לגבי מידע שאתם צריכים לדעת לפני ההחלטה הגורלית.

חשוב לבדוק את הרמה הרוחנית. אם אתם נמצאים באותה הרמה, או שאחד מכם נמצא מעט גבוה יותר – זה בסדר. לא לקחת בשום אופן אדם שנמצא רחוק מכם ברמה הרוחנית שלו! חשוב לבדוק שאתם רואים את הבית שלכם מתנהל באותה צורה מבחינה רוחנית (שמירת המצוות, חינוך הילדים, צניעות, כשרות וכו'). במידה ויש פער גדול מדי, זה עלול לגרום למלחמות בתוך הבית, אז תחסכו מעצמכם את זה מראש. אם יש פער קטן, ובן הזוג שנמצא מעט נמוך יותר ברמתו הרוחנית אכן מעוניין להתחזק, אפשר לנסות ולבדוק.

חשוב שתהיה מציאת חן בסיסית, כן, אבל תפסיקו לחפש דוגמנים ודוגמניות! הפנים היפות שלו זה לא מה שינחם אותך כשתתמודדי עם הניסיונות של החיים. או מה שיגרום לזה שהילדים שלך יחונכו טוב יותר. צריכה להיות מציאת חן, כן, אבל לא לפסול בגלל שזו לא בדיוק האריזה שחלמת שתגיע. יותר חשוב מה שהיא מכילה בתוכה! אז אם מציאת החן הבסיסית קיימת, כדאי להמשיך לבדוק. ברגע שמתאהבים באדם ובאופיו, הוא באופן טבעי הופך להיות יפה יותר בעיניך, ולכן הפנימיות שלו חשובה הרבה יותר! היא מה שתגרום לך לראות את היופי שבאדם שמולך גם בעוד 60 שנה!

מידות האדם זה הדבר החשוב ביותר שעלינו לבדוק. האם הוא רגזן? כעסן? קמצן? אם ענית כן, הוא לא בשבילך. אלו מידות קשות מאוד, ועל האדם לעבוד על המידות האלה בכל כוחו, כי לבנות איתן בית זו קריעת ים סוף. האם הוא אדם אמין? האם הוא עניו? צנוע? האם הוא בעל גאווה? אם במהלך הפגישה כל מה שהוא מדבר עליו זה "אני ואני" – תתרחקו. תחפשו אחר הענווה, מעט ביישנות, פשטות, אכפתיות, נתינה, חסד, טוב לב, אמינות. אל תשכנעו את עצמכם שאחרי החתונה הוא ישתנה, זה לא יקרה! מה שיש לפני החתונה בד"כ מחמיר לאחריה. תבדקו היטב את המידות, כי זה מה שיכריע אם חיי הנישואין שלכם יהיו מאושרים או לא.

וכמו שאנחנו בודקים את מידותיו של האדם שמולנו, עלינו לבדוק את המידות שלנו. אנחנו מתפללים לקבל זיווג איכותי ממש, ובורא עולם באמת רוצה לתת לנו אותו. אבל הוא בודק: אותו אדם מיוחד שהוא רוצה לשלוח לנו – האם אנו ראויים לו? כדי לקבל את הטוב ביותר – אתה צריך להיות הטוב ביותר! אנחנו חייבים לעבוד על עצמנו, להכיר במידות הפחות טובות שלנו ולעשות עבודה אמיתית עליהן כדי להיפטר מהן, כדי להשתפר. אנחנו לא יכולים לצפות לקבל משהו טוב, בזמן שאנחנו מתעקשים להישאר כמו שאנחנו ואומרים: "ככה אני!". באנו לעולם הזה כדי לתקן, כדי לעבוד. אל תרדוף את עצמך על מה שלא טוב בך, פשוט תכיר בו, ותלמד כיצד לשפר אותו. ומי שהכי ירוויח מזה, עוד לפני בן הזוג שלך, זה אתה.

דבר חשוב נוסף שעלינו להכיר בו זה עניין שמירת הנגיעה. זו סיבה נוספת לכך שלא צריך להיפגש מס' רב של פגישות, ככל שנפגשים יותר, הקושי לשמור נגיעה גדל, היות שאנחנו נקשרים רגשית, ובאופן טבעי רוצים להתקרב גם ברמה הפיזית. וברגע שמגיעים למגע פיזי, קשה מאוד לעצור את הרגש, ועוד יותר קשה להגיע להחלטה שכלית ונכונה. מדובר פה בבניית הבית שלכם לעדי עד, באדם שילווה אתכם למשך כל חייכם (וכן, גם לאחריהם). לא עושים החלטה כזאת מתוך רגש או יצר, רק מתוך היגיון בריא ודעת תורה. אז נכון, שמירת נגיעה היא בהחלט לא פשוטה, במיוחד כשאנו חיים בחברה בה הכל פרוץ. אבל אם נשתדל בזה, אם ניכנס לעומק העניין ונבין שההמתנה משתלמת, שכך נוכל באמת לבדוק ללא הטעיות וללא הסחות דעת את בן הזוג הפוטנציאלי, אם נזכור שזהו רצונו של זה שברא אותנו, זה שמכיר אותנו הכי טוב ויודע בדיוק מושלם מה טוב לנו, נקיים את זה בלב שלם, ומה שבטוח – רק נרוויח. מי שעושה רצונו – אף פעם לא מפסיד.

ולפני הכל, לפני שנבדוק מידות ולפני שנספור לכמה פגישות יצאנו, לפני שנשמור נגיעה ולפני שנתהה על קנקנו של האדם שמולנו, נכניס את בורא עולם למשוואה. דברו עם בורא עולם כל יום. תשתפו אותו במה שאתם עוברים, תספרו לו את כל מאוויי לבכם, תבקשו ממנו שיוביל אתכם לאדם הנכון ביותר בשבילכם ללא עיכובים וללא בלבולים. לפני כל פגישה בקשו ממנו שילווה אתכם, שייתן לכם לדעת כבר בפגישה הראשונה אם זה נכון לכם או לא, כדי להימנע מעוגמת נפש שלכם או של הצד השני. בקשו ממנו שיעזור לכם לעבוד על המידות, שיזכה אתכם לבנות בית בישראל בקדושה ובטהרה, שייתן לכם את הכוח לשמור נגיעה, בקשו ממנו שלעולם לא תלכו בלעדיו לשום מקום, כי כשהוא איתנו – יש לנו הכל. ואל תשכחו – זה שהזיווג שלנו טרם הגיע – זה הכי טוב בשבילנו. ככה החליט זה שאוהב אותנו יותר מכל, אז תקבלו הכל באהבה, וממילא הכל יתהפך לטובה!

יהי רצון שכל הרווקים והרווקות, הגרושים והגרושות, האלמנים והאלמנות יזכו לבנות בית בישראל לעדי עד בקדושה ובטהרה, מתוך שמחה ובלבב שלם, עוד בשנה הזאת!

תגיות:בן זוגבחירהאהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה