חדשות בארץ

היום: ההכרעה במשפטו של אלאור אזריה

היום בצהריים יכריעו שופטי בית הדין הצבאי בערעורים ההדדיים שהוגשו במשפטו של החייל אלאור אזריה

  • ז' אב התשע"ז
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

בית הדין הצבאי בקריה שבתל אביב יקבל היום (ראשון) בצהריים את ההכרעה בערעורים שהוגשו במשפטו של אלאור אזריה.

כזכור, כאשר הוכרע גזר דינו של אזריה לשנה וחצי מאסר, המליץ עו"ד שפטל להגיש ערעור. כתגובה, התפטרו שני סנגוריו הקודמים של אזריה מהתיק, ,ועו"ד שפטל הגיש את הערעור. לאחר הגשת הערעור מצידו של אזריה, החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש גם היא ערעור מצידה על קולת העונש וביקשה מהשופטים לקבל את עמדת המיעוט שביקשה לשלוח את אזריה למאסר של שנתיים לפחות.

במהלך הערעור, התמקד עו"ד שפטל בתקדימים שונים, בהם חיילים וקצינים שירו לעבר מחבלים במצבים שונים, כולל מצבים בהם כבר לא נשקפה סכנה לחייהם, לא הועמדו כלל לדין. עו"ד שפטל ביסס את תביעתו גם על הסתירות לכאורה בעדויות מרכזיות נגד אזריה, ביניהן עדותו של חברו של החייל, שטען כי אזריה אמר מיד לאחר הירי כי ביצע את הירי משום שמגיע לו שייהרג לאחר שדקר את חברו.

כזכור, בעקבות הגשת הערעורים, הציע בית הדין לצדדים לפנות להליך גישור, לקיים מו"מ ולהגיע לפשרה, אך מהלך שכזה לא צלח. לטענתו של עו"ד שפטל, עצם הגשת הערעור מצידה של הפרקליטות הצבאית מוכיחה על נימה נקמנית, ולא עניינית, המניעה את הפרקליטות.

חשוב להבין כי גם אם ערעורו של אזריה לא יתקבל, עוד לא תגיע הפרשה לקיצה, שכן פרקליטו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, עשוי לנסות ולפנות למישור משפטי נוסף – ניסיון הגשת בג"ץ נגד החלטת בית הדין הצבאי.

כזכור, לאחר ההרשעה בעבירת הריגה והתנהגות שאינה הולמת נגזרו על אזריה 18 חודשי מאסר בפסק דין חמור וחריף של בית הדין הצבאי. את הערעור הגישו נציגי שני הצדדים – התביעה הצבאית, על קלות העונש, ואזריה על ההרשעה עצמה.

שלב הערעור במשפט הסתיים בהצעת השופטים להליך גישור. הסנגור יורם שפטל הסכים, אך התובע נדב ויסמן סרב. לבקשת השופטים התערב הפצ"ר ונערכה פגישה אחת בין הסנגוריה לתביעה, אך היא הסתיימה בלא כלום.

כעת ממתינים הצדדים להחלטה בערעור. עם זאת, גם אם יישלח אזריה לרצות תקופת מאסר בכלא, ואפילו אם לא ינסה עו"ד שפטל לערער בפני בית המשפט העליון, יכולה הפרשה הזאת להימשך.

אזריה יוכל עוד לבקש המתקה של העונש, אם יהיה כזה, וכיוון שפסק הדין הסופי יינתן בבית דין צבאי לערעורים, ההחלטה והסמכות בעניין הזה יעברו לאחריות הרמטכ"ל. בנוסף, לפי חוק השיפוט הצבאי, ועדה מיוחדת לעיון בעונש תוכל לזכות את אזריה בניכוי של מחצית מעונש המאסר שלו, בדומה לחיילים אחרים אשר נגזר עליהם עונש העולה על שנת מאסר בפועל.

לאחר שימוצו אפשרויות ההקלה בעונש לפי חוק השיפוט הצבאי, יוכל אזריה לבקש חנינה מנשיא המדינה. בקשות חנינה המתייחסות לחיילים שהורשעו בבית דין צבאי עוברות אל לשכת שר הביטחון, הפרקליט הצבאי הראשי, וראש אכ"א. הם מביעים את דעתם, וחוות הדעת שלהם מועברות עם המלצת הרמטכ"ל אל נשיא המדינה, המחזיק בסמכות בלעדית להתיר או לפסול את הבקשה, ואינו נדרש להיות תלוי בשום חוות דעת אשר תוגש בפניו.

אנא קראו תהילים לזכותו של אלאור בן אושרה:

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:הכרעהאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה