טורים נשיים

העצמה לנשמה לפרשת דברים: ההכרזה המפתיעה של המלך

מי ראוי להנהיג את העם? רק אנשי אמת ישרים, הם הראויים להנהיג את עם ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היה היו מלך ומלכה חשוכי בנים, שכל מאמציהם לזכות בפרי בטן עלו בתוהו. עם חלוף השנים טכסו עצה בעניין יורש עצר ראוי, שיתפוס את מקום המלך הישיש בבוא העת.

כרוז יצא ברחבי המדינה: "הנכם מוזמנים עם בניכם אל הכיכר המלכותית, ביום ובשעה הנקובה".

ביום המיועד התאספו אנשים, נשים וטף, שחיכו וציפו לבאות.

יצא המלך ממרפסתו, וקרא למשרתיו לחלק לכל ילד עציץ, ובו זרעים של צמח נדיר ומרהיב ביופיו. "משימתכם היא לקחת לביתכם את העציץ, להשקותו ולטפחו במשך ארבעה חודשים. בחלוף הזמן התכנסו פה בשנית. הילד שתחת ידיו יגדל הצמח המרשים ביותר, הוא שיירש את מקומי!".

בבוא העת, התכנסו אזרחי המדינה פעם נוספת. מה רבה הייתה התכונה, ומה מרשימים וצבעוניים היו הצמחים המיוחדים והנדירים. ירד המלך אל העם, והחל להלך לאיטו בינות הילדים המייחלים ומתפללים, לזכות לרשת את כס המלוכה. חייך המלך אל ילד זה, החמיא לאחר, ברך את תוצרתו של זה, והתפעל ממראה הצמח של זה... כעבור זמן רב, כשמתיחות שיא מורגשת באוויר, נעצר המלך ליד ילד יחיד, שבידיו עציץ ובו אדמה בלבד. "אמור נא לי ילדי, מדוע זה לא גדל שום צמח מיוחד מבין ידיך?... השיב הילד: "אינני יודע סיבה, מלכי...". המשיך המלך ושאל בארשת פנים רצינית ונוקשה: "שמא לא השקית את האדמה? או אולי לא נתת לה מספיק אוויר ושמש? האם התייחסת ברצינות הראויה למשימה שהפקדתי בידך?!". השפיל הילד מבטו ארצה, והשיב בקול רועד: "עשיתי כל שביכולתי, מלכי... באמת שהשתדלתי... ואף על פי כן לא זכיתי שיצמח דבר וחצי דבר. צר לי מלכי על שאכזבתי אותך".

בו ברגע הכריז המלך שזהו יורש העצר שיתפוס את מקומו! לנוכח הפרצופים הנדהמים ומלאי התהיות, פתח והסביר: "כולכם קיבלתם עציצים עם זרעים שנתבשלו, כך שלא היה סיכוי שיצמח מהם צמח זה או אחר... רק הילד העומד פה לפניי גילה אומץ לב, תעוזה, כנות ויושר, ללכת עם האמת, תהא מכאיבה ולא נעימה ככל שתהא... והללו הן התכונות החשובות ביותר הנדרשות ממלך מורם מעם... הריעו למלך הבא!"...

והמסר ברור ומהדהד.

משה רבינו מבקש למנות תחתיו אנשי אמת, ישרים וראויים, להמשך הנהגת העם: "אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי טָרְחֲכֶם וּמַשַּׂאֲכֶם וְרִיבְכֶם. הָבוּ לָכֶם אֲנָשִׁים חֲכָמִים וּנְבֹנִים, וִידֻעִים לְשִׁבְטֵיכֶם, וַאֲשִׂימֵם, בְּרָאשֵׁיכֶם...".

והמשמעות בעבורנו היא, שאם ברצוננו להנהיג את חיינו, כמו גם את חיי המופקדים תחתינו, בדרך המלך, עלינו לעשות כן ע"י יושר ואמת! שכל המכלכל דרכיו תמיד לילך בדרך הטוב והישר, משפיע עליו הקב"ה גם מעלות רבות נוספות כחוכמה, תבונה, אומץ, וממשלה. יהי רצון שנזכה לכך. שבת שלום.

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

תגיות:פרשת דבריםהרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה