דיכאון וחרדות

את זה עוד לא שמעתם: חיידקי מערכת העיכול משפיעים על מדד ההשמנה שלכם, ולא רק

מחקרים חדשים שנעשו בתחום המיקרוביולוגיה שופכים אור על השפעתם של חיידקי מערכת העיכול, על תחומי חיים רבים שלנו כגון מניעת מחלות, ירידה במשקל ואפילו... מצב הרוח

חיידקים בצלוחיות מעבדה (צילום: shutterstock)חיידקים בצלוחיות מעבדה (צילום: shutterstock)
אא

מחקרים חדשים שנעשו בתחום המיקרוביולוגיה שופכים אור על השפעתם של חיידקי מערכת העיכול, על תחומי חיים רבים שלנו כגון מניעת מחלות, ירידה במשקל ואפילו... מצב הרוח. 

אם עד כה לא ידענו להסביר מדוע יש לנו ימים שבהם אנחנו 'שואבים' את כל תכולת המקרר אל פינו מבלי מישים או נופלים לעצבות בלי שום סיבה נראית לעין, הרי שחוקרים מאוניברסיטת פלורידה מתיימרים כעת להסביר זאת בעזרת הקשר בין מערכת העצבים, מערכת החיסון ומערכת העיכול. 

לטענת המחקר, מתוך 100 טריליון חיידקים שקבעו את מושבם בגוף האנושי - מרביתם חיים בשקט ושלווה במערכת העיכול שלנו. המדע מכנה את ה'שותפים הסמויים' החיים בקרבנו בשם 'המיקרוביום האנושי' - שזה שם כוללני לכלל המיקרואורגניזמים. ביניהם ניתן למצוא פטריות, נגיפים וחיידקים כשאלו שחיים במערכת העיכול זכו לשמות 'פלורה' ו'מיקרוביוטה'. 

מיליוני החיידים שחיים במערכת העיכול שלנו, ניזונים ממה שאנחנו אוכלים ושותים ומחקרים שנעשים אודות פעילותם בודקים בעיקר את האימפקט שלהם על תופעות אנושיות שונות כמו השמנה או ירידה במשקל, הפרעות נפשיות ודיכאון, מחלות לב ומחלות אחרות. כעת טוענים החוקרים כי לחיידקים אלו יש השפעה לא רק על החשקים שאנחנו מפתחים לטעמים מסוימים ולא רק על שחרור החומרים החיוניים לתפקודנו - כי אם גם לוויסות הורמונים והשפעה על רמת הסוכר בדם. 

חוקרים מאמינים שלמיקרוביום יש השפעה רחבת טווח על הרגלי האכילה שלנו, או במילים אחרות: לא סתם אנחנו שולחים יד דווקא לחפיסת שוקולד או חטיף מסוים. חיידקי מערכת העיכול, בעצם 'דרשו' את המזון הספציפי הזה מאיתנו. 

כעת, בעקבות המחקרים החדשניים ופורצי הדרך הללו, מקווים החוקרים לדלות עוד ועוד מידע על המיקרוביום ועל האינטראקציה בין היצורים המיקרוסקופיים שבקרבנו, ודרכם להצליח לפתח תרופות חדשות עבור מחלות חשוכות מרפא. 

תגיות:מצב רוחחיידקיםהשמנהמעייםמערכת עיכול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה