ונשמרתם

שמעתם על טביעה יבשה? הכרת התופעה יכולה להציל את חיי הילד שלכם

הוריו של ג'יו בן השנתיים מספרים כי חייו של ילדם ניצלו בעקבות כתבה שקראו מספר ימים קודם לכן. "אם לא היינו נתקלים בכתבה הזאת כמה ימים קודם לכן – ג'יו לא היה איתנו היום"

  • כ"ב תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני מספר שבועות מת פרנקי דלגדו בן ה-4, כמה ימים אחרי ששחה בים. הוריו לא קישרו בין התסמינים שהופיעו בגופו לשחייתו של הילד בים, והיו בטוחים שהילד 'חטף' וירוס. האמת הקשה התבררה רק לאחר מותו של פרנקי: ריאותיו של הילד היו מלאות במים בעקבות השחייה בים, דבר שגרם למותו הטראגי.

הסיפור הקשה הגיע לכותרות, ומשפחת דלגדו עשתה כל מאמץ כדי להעלות למודעות את התופעה המסוכנת: טביעה יבשה.

משפחת וגה, שהיתה בין האנשים שנחשפו למקרה הטראגי של משפחת דלגדו, מספרת כי ג'יו, בנם בן השנתיים, ניצל ממוות בעקבות פרסום האסון. בשיחה נרגשת שהעניק לתקשורת, אמר אביו של ג'יו כי "הבן הקטן שלהם הציל את חייו של בננו. אם לא הייתי מספר לאשתי שג'יו בלע מים, ואילו לא נתקלנו בכתבה הזאת כמה ימים קודם לכן, אני חושב שלא הייתי נותן על זה את הדעת, ופוטר את העניין במחלה רגילה". ג'יו הקטן הובהל לבית החולים וחייו ניצלו. הרופאים קבעו כי אם היו מפספסים את האבחנה ודוחים את ההגעה לרופא – ג'יו לא היה שורד את הלילה.

בכתבה שהצילה את חייו של ג'יו, סיפר אביו של פרנקי כי לאחר השחייה התלונן בנו על כאבי בטן, ובמשך מספר ימים לאחר מכן לא הפסיק להקיא. "היו לו מים בריאות והם שלחו אותו לגן העדן", הוא אומר בכאב. "מעולם לא שמענו קודם לכן על טביעה יבשה".

טביעה יבשה היא מצב המתרחש לעיתים נדירות, כאשר הילד שואף מים בשעת שחייה. המים נכנסים לגוף דרך הפה או האף וחודרים לריאות. הריאות המלאות במים קורסות בהדרגה – תופעה שגורמת לבעיות נשימה, נזק מוחי ואף מוות.

אביו של פרנקי מבקש לפרסם את סיפור מותו של בנו: "במידה והילד בולע הרבה מים בשעת שחייה כדאי לשים לב לסימפטומים של שיעול, חום, הקאות, שינויים קיצוניים במצב הרוח או קוצר נשימה, המופיעים עד 48 שעות אחרי המקרה, ולא לזלזל. בכל ספק שמתעורר פנו לבית החולים", הוא מבקש, ומסיים בכאב: "אני, את פרנקי שלי, כבר לא אראה יותר". 

תגיות:טביעהונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה