חדשות בארץ

בחסות משרד החינוך: תלמידים לא ילמדו תנ"ך עם הקשרים דתיים, אלא כספר חילוני

במסגרת תכנית לימודי התנ"ך החדשה של משרד החינוך, צפויים התלמידים בחינוך הממלכתי להתחיל ללמוד את התנ"ך כספר חילוני שיכלול סיפורים, שירים ופוליטיקה. "התנ"ך הוא לא דתי, התנ"ך הוא של כולנו", טענה היו"ר

אא

במשרד החינוך מודיעים בימים אלו על שינוי דרמטי בלימודי התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים בישראל – החל משנת הלימודים הקרובה.

הערב  (רביעי) אף נחשף בחדשות 10, כי צפויה להיות מהפיכה ממשית בתחום. ד"ר נילי וזאנה, יו"ר ועדת המקצוע בתנ"ך בחינוך הממלכתי, ציינה כי ההחלטה לחולל שינוי באה מתוך הכרה בכך שהתלמידים הבוגרים יוצאים מהלימודים שונאי תנ"ך ובורים, ולכן, כדי להפוך את המקצוע ל'אטרקטיבי' יותר, לא ילמדו את התנ"ך עוד עם הקשרים דתיים או היסטוריים, אלא כספר חילוני לגמרי שיכלול סיפורים, שירים וגם פוליטיקה והגות פילוסופית על משמעות החיים. "אנחנו יוצאים באמירה – התנ"ך לא שייך רק לדתיים, התנ"ך הוא לא דתי, הוא של כולנו", היא ציינה.

לדבריה, בתיכון לא ילמדו כלל על המלך שלמה או על אליהו הנביא, גם לא על ממלכת יהודה וישראל או התנחלות וכיבוש הארץ. כל הנבואות יהיו גם הן מחוץ לתכנית הלימודים, כולל נבואת חזון אחרית הימים המהווה את בסיס האמונה של העם היהודי.

כחלק מכך גם ישתנו רוב תכני החובה לבחינות הבגרות. התלמידים לא ייבחנו עוד על ההיסטוריה היהודית ועל סיפורי התורה, אלא על פילוסופיה קיומית ויוזכרו תכנים כמו צדיק ורע לו כמו גם ציטוטים מתוך איוב, קוהלת, ועוד. עם זאת יישארו קינת דוד והקרב מול גוליית. סיפורי בראשית ויציאת מצרים יופיעו רק בפרקי הבחירה והתלמידים גם יידרשו לנתח לראשונה את פרקי שיר השירים.

תגיות:תנ"ךמשרד החינוךתכני לימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה