חדשות יהדות

בגיל שש, הרופאים לא האמינו שישרוד. היום הוא מתכונן לבר המצווה שלו

לייזר גלפרין, בן דודו של מוישי הולצברג, נפצע אנושות בשריפה כשהיה בן שש. היום הוא מתכונן לבר מצווה שלו – ולניתוח שיאפשר לו סוף סוף לעמוד על רגליו

  • ט"ז תמוז התשע"ז
לייזר גלפריןלייזר גלפרין
אא

את שמו של מוישי הולצברג, בנם של בני הזוג הולצברג הי"ד שנמלט בנס מהטבח בבית חב"ד במומבאי – מכיר כל ישראלי. פחות מוכר הוא בן הדוד שלו, לייזר גלפרין, בנה של אחותה של רבקי הי"ד, המתמודד עם סיפור חיים הירואי משלו.

לפני שבע שנים, כשהיה לייזר בן שש, פרצה שריפה בבית הוריו בקריית מלאכי. המשפחה הצליחה להימלט בלי פציעות, מלבד לייזר שנפצע קשה מאד. כוויות עמוקות כיסו שמונים וחמש אחוזים מגופו. הרופאים התקשו להאמין שהוא ישרוד. פחות משבועיים לאחר הכוויה הוא הוטס לבית החולים לילדים שריינרס בסינסינטי, שם הוא עבר לא פחות מעשרים וארבעה ניתוחים. בין השאר, נאלצו הרופאים לכרות את שתי רגליו ואת אצבעות ידו השמאלית.

בהתחלה, לא הותאמו לו פרותזות – הרופאים טענו שרק כאשר יהיה בן עשרים יהיה ניתן להתאים לו פרותזות. אבל הוריו, שמואל ודבורי גלפרין, סרבו לקבל את התשובה הזו. קרוב משפחה מניו יורק קישר אותם לבית חולים בפילדלפיה שצפוי לנתח את לייזר שוב ולהתאים לו פרותזות. הניתוח והשיקום יארכו שישה חודשים ויארכו כסף רב – ולכן קרובי משפחה וחברים מארצות הברית התגייסו לעזוק בגיוס הכסף.

במקביל, ממשיכות ההכנות למסיבת בר המצווה של לייזר. כתב אתר חב"ד בארה"ב תיאר כיצד לייזר הגיע על כסא הגלגלים שלו לבית הכנסת המרכזי של לובביץ' בבניין 770 המפורסם והניח תפילין על זרועו המצולקת.

לפני שבע שנים, הזכיר הכתב, לייזר גלפרין הגיע בטיסה מיוחדת לארה"ב, כשהוא שרוי בקומה, פצוע אנושות, ואפילו ניד עפעף גורם לו כאבי תופת. היום הוא מתכונן לבר המצווה שלו, כמעט כמו כל ילד אחר. את זמנו הפנוי בין טיפולים בארה"ב אגב, הוא אוהב להעביר ב...ביקורים בתחנות כיבוי אש. מארחיו הנדיבים ארגנו לו אפילו טרמפ בכבאית.

בקרוב, מקווים כולם, את הביקורים האלה הוא יוכל לערוך לא על כיסא גלגלים – אלא כשהוא הולך בעזרת הפרותזות החדשות שלו.

תגיות:מוישי הולצברגשריפהפציעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה