חדשות בארץ

כבר בשנה הבאה: יצומצמו מספר ימי החופשה של התלמידים

שר החינוך בוחן שלושה מודלים, במסגרתם יפעל בית הספר באסרו חג של פסח ושבועות, וכן בחלק מימי חופשות פסח וחנוכה

  • ט"ו תמוז התשע"ז
נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
אא

האם נמצא פתרון לאי ההלימה בין ימי החופשה של ההורים העובדים, לאלו של הילדים? במשרד החינוך החליטו לבטל שבעה ימי חופשה במסגרות הלימודים.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות', שר החינוך נפתלי בנט בוחן בימים אלה את שלושת המודלים הסופיים שגובשו לקיצור החופשים. העיקרון המשותף לשלושתם הוא ביטול שני ימי חופש באסרו חג וחלק מימי חופשת חנוכה ופסח. לדברי שר החינוך, המודל שייבחר ייושם כבר בשנה הקרובה.

"מדובר בנטל כבד על ציבור ההורים העובדים בישראל ואני קשוב לרחשי ליבם", אמר בנט, "אנו פועלים להביא פתרון מקיף ורציני לבעיית הפער בין ימי החופשה של ההורים לבין אלה של התלמידים". בנט הדגיש, כי הוא מתואם עם שר האוצר משה כחלון הרואה חשיבות במהלך וכי כל מודל שייבחר ייעשה בתיאום עם הסתדרות המורים. "מתחשיבים כלכליים שערכנו עולה כי הבאת פתרון לבעיית החופשות תזניק את הכלכלה ותגדיל את התל"ג משום שההורים יוכלו לצאת לעבוד. אנו נמצאים עכשיו בדיונים מול משרד האוצר ואגף התקציבים". בנט אמר כי הוא מברך את שר האוצר כחלון על הירתמותו לנושא.

המודל הראשון, אותו בוחן שר החינוך מבוסס על המרת ימי הוראה בימי חופשה, כאשר המורים ־ שכיום אמנם נהנים מימי חופש רבים יחסית. אך כפופים ללוח החופשות המערכתי ־ יקבלו שבעה ימי חופש אותם יוכלו לממש כרצונם במהלך השנה הרגילה. בתמורה יהיה עליהם חובה ללמד בימי אסרו חג של פסח ושבועות, וכן בחלק מימי חופשות פסח וחנוכה.

המודל השני מתבסס על הפרויקט המצליח הקיים כיום "בית הספר של החופש הגדול", הנהוג כיום בשכבות הנמוכות בבתי הספר היסודיים ביולי. מדובר בימים בהם בית הספר פתוח ומתקיימת בו פעילות העשרה. המורים הם אלה שמעבירים את הפעילות תמורת שכר נוסף, אך אם הם לא מעוניינים ניתן לגייס מדריכים חיצוניים. במקרה זה מדובר על בין שבעה ל-12 ימים, מה שייתן מענה נרחב יותר להורים בעלויות שאינן גבוהות באופן יחסי.

המודל השלישי שנבחן הוא זה שיישומו הוא ככל הנראה הקלוש ביותר, ולפיו יקוצרו שבעה ימי חופשה למורים ובמקומם יתווספו ימי לימוד בימי אסרו חג ובחלק מימי חופשות פסח וחנוכה. ההערכה היא שארגוני המורים יגיבו בהתנגדות חריפה ויטענו כי על המדינה לבצע את השינוי במספר ימי העבודה במשק, מבלי לגרום לשינוי בתנאיהם.

המודל שייבחר צפוי להתחיל בילדי כיתות א' –ג', וכעת נעשים מאמצים לכלול גם את ילדי הגנים וכן שכבות נוספות בבית הספר היסודי.

תגיות:החופש הגדולשר החינוךנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה