בריאות ותזונה

מחקר חדש: אנשים אוכלים יותר ירקות אם הם לא סבורים שמדובר באוכל בריא

מחקר אמריקאי חדש מצא שמספר גדול משמעותית יותר של אנשים יאכלו תבשילי ירקות שיתוארו במילים 'מפנקות' שאין להם קונוטציות של מזון בריאות

  • י"ב תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם תוהים איך לגרום למשפחה שלכם לאכול יותר ירקות, יכול להיות שהמחקר החדש של אוניברסיטת סטאנפורד האמריקאית הוא בדיוק מה שאתם צריכים: המחקר מצא שאנשים אוכלים יותר מאכלים עם ירקות כאשר מתארים אותם בשפה השמורה בדרך כלל למנות שחיתות ולג'אנק פוד.

וכך התנהל המחקר: מידי יום, אחד ממאכלי הירקות בחדר האוכל של האוניברסיטה קיבל אחת מהתוויות הבאות: בסיסית ('תבשיל שעועית ירוקה ובצל'), בריאה ומגבילה ('תבשיל שעועית ירוקה ובצל דל שומן'), בריאה עם מסר חיובי ('תבשיל שעועית ירוקה ובצל בריא וממריץ') ומפנקת ('תבשיל שעועית ירוקה מתקתק עם בצל קריספי'). מיותר לציין שהתבשיל הוכן בדיוק באותו אופן מידי יום, והחוקרים בדקו כמה סטודנטים טעמו ממנו בכל פעם.

התוצאה: התווית המפנקת גרמה לעליה של 25% במספר האנשים שבחרו לאכול מהשעועית הירוקה בהשוואה לתווית הבסיסית ('שעועית ירוקה ובצל') ההבדל היה אפילו חד יותר בהשוואה לתוויות 'הבריאות': 35% יותר אנשים בחרו בתווית המפנקת בהשוואה לתווית הבריאה-החיובית, ו-41% יותר בהשוואה לתווית הבריאה-מגבילה. בנוסף, מצאו החוקרים: "תווית עם מנוחים מפנקים גרמה לעליה של 23% בכמות הירקות שנאכלה בהשוואה לתווית הבסיסית, ועליה של 33% בהשוואה לתווית הבריאה-מגבילה".

בקיצור, אם אתם רוצים להאכיל את המשפחה יותר ירקות – תכנון התפריט הוא החלק הקל. החלק הקשה הוא מציאת שמות מפתים שישכנעו את כולם שמדובר בפינוק זללני ולא, חלילה, באוכל בריא. לתוספת השראה, הנה עוד כמה מהשמות 'המפנקים' שהחוקרים הצמידו למאכלי ירקות: "סלק אדום חמצמץ מתובל עם פיצוץ של צ'ילי', 'פיסות דלורית מסולסלות בשום וג'ינג'ר', 'תירס מתוק צלוי בחמאה עשירה', וכן: 'פיסות קישואים מקורמלות בצלייה איטית'.

תגיות:בריאותירקותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה