ונשמרתם

האם הקנס על שימוש בסלולר בעת נהיגה עלה ל-3,000 ₪?

ידיעה המסתובבת ברשת בימים האחרונים טוענת כי הקנס על שימוש בסלולר בעת נהיגה יעלה החל מהיום (2/7) ל-3000 ש"ח ול-8 נקודות

  • ח' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים מופצת ברשת ידיעה שקרית, לפי הקנס על שימוש בסלולר בעת נהיגה יעלה החל מהיום (2/7) ל-3000 ש"ח ול-8 נקודות. עוד טוענת הידיעה כי רכב שנהגו השתמש בסלולרי בעת נהיגה יוחרם ל-30 יום.

דוגמא לאחת מהידיעות:

מהמשטרה נמסר: "אם הרכב בתנועה לא ניתן להשתמש במכשיר הסלולרי. בעת עצירה מוחלטת, כל עוד אין הפרעה לתנועה אין איסור על כך. הקנס עדיין עומד על 1,000 ש"ח ו-4 נקודות".

הסחת דעת בזמן הנהיגה נגרמת כאשר הנהגים מקצים קשב לפעילות נוספת בעת הנהיגה. בנהיגה קשה לעסוק בריבוי משימות, בעיקר אם המשימה הנוספת היא מורכבת או דורשת זמן. בשנים האחרונות גדל העניין בסכנות הנובעות מהסחות דעת בזמן הנהיגה, בעיקר בנוגע לשימוש בטלפון הנייד. התחכום הטכנולוגי בטלפונים הסלולאריים יוצר עמוס פיזי וקוגניטיבי על הנהגים שגורע מאיכויות הנהיגה שלהם.

חשוב להבין כי כאשר דעתם של הנהגים מוסחת, הדבר יכול לגרום לזמן תגובה ארוך יותר, לפחות תשומת לב לסביבה ולבלימה מאוחרת ופתאומית ולכן היא עלולה לסכן את בטיחות הנהגים ואת משתמשי הדרך האחרים.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA), השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה פי 4. כשהנהגים מחפשים מספר, מחייגים או מקבלים שיחה, כותבים וקוראים הודעות, תשומת הלב לכביש פוחתת.

אחת הבדיקות שערכה ה-NHTSA על 837 נהגים שהשתמשו בטלפונים ניידים בזמן נהיגה, הצביעה על נתונים קשים: כמעט 50% נסחפו וסטו מהנתיב, 23% התקרבו מדי לרכב שלפניהם, 21% "חתכו" רכב אחר ו- 18% כמעט פגעו ברכב אחר. אנא, סעו בזהירות.

תגיות:זהירות בדרכיםנהיגהסלולר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה