בריאות ותזונה

פוסט של אימא לילדה ש’הודבקה’ באבעבועות רוח - חורך את הרשת

לחסן או לא לחסן - זו השאלה של הורים רבים, ולקמיליה אקול, אחות במחלקת ילדים מארה"ב - יש תשובה חד משמעית לכך: "הורים יקרים, אם אתם נמנים על ההורים שמאמינים שבנכם יכול ללקות באוטיזם בגלל שחוסן – לכו ותלמדו קצת את הנושא. כי למעשה, אין אפילו מחקר אחד מבוסס שהגיע למסקנה שזה נכון"

אמלי אקול בבית החולים (צילום מסך)אמלי אקול בבית החולים (צילום מסך)
אא

את הדילמה האם לחסן או לא לחסן את הילד – אין הורה שלא חווה. קמיליה אקול, אחות במחלקת ילדים שנאלצה לאשפז את בתה אמלי שנחשפה לאבעבועות רוח, פרסמה את אחד הפוסטים היותר מעוררי מחשבה שנתקלנו בהם ברשת. "אף פעם לא שיתפתי ברשת את מה שאני חושבת על הטרנד החדש של 'לא לחסן את הילדים'", כותבת קמיליה בעמוד הפייסבוק שלה. "ראיתי לא מעט פוסטים מתחכמים של הורים שחושבים שאם בנם לא מתחסן – אין בזה שום סכנה לאחרים, כל עוד הם מחוסנים".

לדעתה זו טעות מיסודה לחשוב כך, וזו הסיבה: "יש אנשים כמו הבת שלי שלא יכולה להתחסן – היות ועברה השתלת כליה כשהייתה בת שנתיים. היא אמנם קיבלה את החיסון הראשון נגד אבעבועות רוח, אך את החיסון השני לא יכלה לקבל כי המערכת החיסונית שלה חלשה. במקום לפתח חיסון בפני המחלה, היא כנראה הייתה חוטפת את הווירוס עצמו.

"אלא שבסוף השבוע האחרון היא נחשפה לילד שחלה באבעבועות רוח, ועכשיו היא במיון – עוברת בדיקות דם ומקבלת זריקות ונוגדנים. ולמרות כל מה שאנחנו עושים, היא עשויה לפתח את המחלה בשלושת השבועות הקרובים.

"מאוד מסוכן בשבילה להתקרב לילדים חולים שלא חוסנו – היא יכולה להיות מאוד מאוד חולה בגלל זה. אז אני מתחננת אליכם, הורים יקרים, אם אתם נמנים על ההורים שמאמינים שבנכם יכול ללקות באוטיזם בגלל שחוסן – לכו ותלמדו קצת את הנושא. כי למעשה, אין אפילו מחקר אחד מבוסס שהגיע למסקנה שזה נכון, ואנשים שבוחרים לא לחסן את הילדים שלהם – מעמידים את חייהם של ילדים אחרים, כמו הבת שלי, בסיכון.

"היא כבר עברה כל כך הרבה עד היום, וכל דקירה הכי קטנה בגופה, מסכנת אותה. אבל הכי עצוב, זה לחשוב שמקרים כמו זה יכלו להימנע בקלות - אם הורים אחרים היו מחסנים את ילדיהם".

תגיות:חיסוניםילדיםסכנהאבעבועות רוחפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה