בריאות ותזונה

מצעד הפירות: חמשת הפירות המובילים (שלי) לקיץ

אסף אלזרע אסף עבורכם את חמשת הפירות המומלצים, היעילים והבריאים ביותר שכדאי לכם לצרוך בקיץ הקרוב

  • ג' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקיץ מגיע, ואיתו שלל הפירות הצבעוניים והעסיסיים, בעלי מרקם מיוחד ואופי מגוון. השאלה האמיתית היא, מי מבין כל הפירות הוא המומלץ ביותר? מיהו המזין והמועיל לנו ביותר?

האמת היא שהתשובה קשה, כי לכולם מקום מכובד, וכולם עשירים במינרלים ובוויטמינים. ככלל, תזונת פירות היא התזונה המומלצת ביותר לניקוי רעלים מהגוף, ובתך הפירות כמובן שמומלץ לצרוך את אלה שרוססו הכי מעט, ואם אפשר לרכוש פירות אורגנים, זה בכלל נהדר. 

לפני שנגיע ל"מצעד" הפירות, חשוב לפרק את המושג של: "פירות לקינוח". אין דבר כזה קינוח פירותי. פירות הם ארוחה בפני עצמה. העיכול שלהם מהיר מאוד, ואם אנסה "לדחוף" פירות לאחר הארוחה, הם פשוט יתססו בקיבה, ויגרמו יותר נזק מאשר תועלת.

ניתן לאכול פירות במשך כל היום, בין הארוחות, ובפרט ממולצים הפירות בבוקר – כן, כן, ארוחת בוקר של פירות (לא אחרי הקפה והעוגה  או הטוסט והחביתה, אלא במקומם) – תזונה של פירות בבוקר ממשיכה את תהליך הניקוי הטבעי שהתחיל בלילה, ומאפשרת למערכת העיכול לעבוד בסל"ד נמוך, מה שמאפשר ניקוי ריפוי והתחדשות.

ואחרי ההקדמה הארוכה... הנה מצעד הפירות המובילים שלי לקיץ:

במקום הראשון: אבטיח

האבטיח הוא פרי קיצי, עשיר במינרלים, סוכר טבעי ונוזלים. הגוף שלנו זז וחי על סוכר (גלוקוז) – זה חומר הדלק שלנו, והאבטיח משופע בו. הוא עשיר בבטה קרוטן, ליקופן ואשלגן, מה שמעמיד אותו בשורה הראשונה של פירות נוגדי חמצון. עקב ההרכב המינראלי שבו, הוא מסייע מאוד לטיפול בעצירות. עם זאת, הוא אינו מומלץ לסובלים מדלקות במעי הדק/גס.

האבטיח מצוין לסובלים מדלקות בדרכי השתן, מחלות כרוניות של הכבד, או מחוסר איזון בפלוארות המעיים.

כמו כן, רק כ-40 קלוריות ל100 גרם אבטיח, מה שהופך אותו לפרי ידידותי לחובבי ספירת הקלוריות.

מומלץ לאכול אותו לבד, לא בשילוב של שום פרי אחר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

במקום השני: מלון

עוד פרי קיצי נפלא ממשפחת הדלועים. גם הוא עשיר בסוכר, וגם הוא דל קלוריות: כ-35 קלוריות ל100 גרם מלון. הוא עשיר מאוד בוויטמין C, שחשוב מאוד בחיי היומיום שלנו, הן ליצירת מעטפת העצם, הקולוגן, והן למערכת החיסונית שלנו. ויטמין C גם מסייע לספיגת ברזל בגוף.

מומלץ  מאוד לנסות את המלון כמיץ –חלקכם ודאי מרימים גבה, אך בצומות, המיצים הקיציים שלנו נחשבים ללהיט!

בוחרים מלון בשל וצהבהב, קולפים ומנקים אותו היטב, מעבירם דרך מסחטת מיצים צנטריפוגאלית (הכוונה למסחטה מהירה) – ואם נפלתם על מלון טוב, לא תאמינו שרק עכשיו גיליתם את זה. בדוק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

במקום השלישי (שהוא בעצם המקום הראשון): ענבים

הענבים, פירות קיציים, גם הם עשירים בסוכר. הענבים הם הפירות היחידים שבהם הסוכר נמצא בצורה הראשונית ביותר שלו – חד סוכר גלוקוז, ולכן העיכול שלו מהיר מאד, 20 דקות. זהו פרי בסיסי מאד, ולכן הוא אנטי אוקסידנטי. בקליניקה שלנו משתמשים בו כתזונה לאנשים עם בעיות שונות לתקופות ארוכות: "צומות ענבים" לסובלים ממגוון בעיות, כמו בעיות מפרקים, סכרת (כן, כן) וכו'.

הענבים המומלצים ביותר הם דווקא האדומים יותר. חשוב לנסות לצרוך ענבים אורגניים, בשל הריסוס הרב עליהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

במקום הרביעי: סברס

פרי הצבר (צעיר, בריא ורענן) משפחת הקקטוסיים, הוא פרי "משלנו". היום, בעידן ה super foods   ותוספי התזונה, אפשר בשקט לצין את הסברס ככזה. זהו פרי מצוין, שמסייע מאוד בקליניקה לסובלים מבעיות מעיים. מיץ הסברס (בסינון הגרעינים) מצוין לטיפול בדלקות המעי הדק ובכיבי קיבה.

הסברס עשיר במגנזיום, ובשל כך מסייע לתנועתיות של מערכות השלד ובעיקר השרירים, ובאופן יחסי עשיר אף בסידן. מצוין לוויסות רמות הסוכר בגוף ולשמירה על לחץ הדם שלנו.

חשוב לצין כי הגרעינים של הסברס לא מתעכלים בגוף, וחייבים להיות מופרשים החוצה, לכן לא מומלץ לצרוך יותר מ 2-3 יחידות סברס ליום, או לחלופין, להכין ממנו מיץ, לסנן ולשתות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

במקום החמישי: אי אפשר בלי התפוח

אי אפשר בלעדיו.
התפוח הוא פרי קל מאוד לעיכול. זהו הפרי הראשון המומלץ בתזונת ילדים. הוא מצוין גם כשהוא מקולף. התפוח יעיל לבעיות עיכול, עצם היותו עשיר בסיבים תזונתיים מסייע בניקיון המעי, על ידי פעולת ההברשה של סיבים אלו במערכת.
התפוח עשיר מאוד ובפיטו כימקאלים – קבוצה של חומרים ארוקגניים המונעת את נזקי הסביבה בה אנו חיים. הפרי בסיסי מאד בתגובתו, ולכן בסיסי בצריכתו.

אסף אלזרע הוא מטפל בבריאות טבעית  גוף ונפש shirhadaash@gmail.com

תגיות:פירותקיץבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה