מעניין

הרשת מתרגשת: צפו בדג שמבקר בקביעות את הצוללן שהציל אותו לפני 25 שנה

לפני 25 שנה, צוללן יפני הציל דג פצוע מזן Asian sheepshead והאכיל אותו במשך 10 ימים. מאז, הדג לא 'שוכח' אותו, ומחזיר לו אהבה בדרך יוצאת דופן

הירויוקי ארקאווה עם הדג המיוחד שלו (צילום מסך)הירויוקי ארקאווה עם הדג המיוחד שלו (צילום מסך)
אא

למרות ההנחה הרווחת שהזיכרון של הדגים קצר (ומכאן גם הביטוי 'זיכרון של דג') - מחקרים מדעיים שבוצעו על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, הצליחו להוכיח כי דגים מסוימים מסוגלים לזהות ולזכור פנים אנושיות - בדיוק של קרוב ל-90%. זו בדיוק הסיבה לכך שהסיפור הבא הצליח להסעיר ולרגש את הרשת:

הכל התחיל כאשר לפני כ-25 שנה, כאשר צוללן יפני בן 79 בשם הירויוקי ארקאווה - פגש במצולות בדג פצוע ועייף מזן Asian sheepshead - דגים שמתאפיינים בצורה אנושית משהו. ארקאווה ריחם על הדג, שבשל פציעתו לא יכל לדוג ונראה כמו 'מת', והחליט לזון אותו במשך 10 ימים רצופים. "מאז, בכל פעם שאני צולל, אני מזהה אותו מרחוק כשהוא מתקרב אליי בשחייה. הוא משחק איתי ושוחה לצדי, ואני מנשק אותו 'במצח'. לא חשבתי שידידות כזו עמוקה יכולה להתקיים בין אדם לדג.

"הייתי אומר שאנחנו מבינים אחד את השני, אפילו שאנחנו לא יכולים לדבר אחד עם השני. מדובר בזן יפהפה של דגים, שאם אתה מסתכל עליו ממש מקרוב, הוא מזכיר לך פנים אנושיות של מישהו שאתה אולי מכיר. אני חושב שכל אחד יכול לקבל את אותה התייחסות מבעל חיים שהוא מרחם עליו, ומאכיל אותו. אבל עדיין מפתיעה אותי האינטראקציה בינינו, היות ומדובר בדבר באמת נדיר. לא כל דג שאתה מאכיל אותו, באמת זוכר אותך או מגיע לבקר אותך כשאתה נמצא בטריטוריה שלו".

תגיות:טבערגשותיםדגיםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה