בריאות ותזונה

השלב הבא במאבק: הטלת מס על מזון עתיר סוכר, שומן ונתרן

הפורום לתזונה בת קיימא: יוטל מס על מזון עתיר סוכר, נתרן ושומן. במקביל, יונגש המזון הבריא לאוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי נמוך

  • ב' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (שני) יקיים הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא כנס במכון ויצמן בנושא אסדרת התזונה הנכונה. במהלך הכנס, תציג התזונאית ד"ר דורית אדלר, ממקימי הפורום, את עיקרי התוכנית.

על פי התוכנית, מלבד הטלת מס על מזון עתיר סוכר, נתרן ושומן, יונגש המזון הבריא לאוכלוסייה במצב סוציו אקונומי נמוך. זאת באמצעות חלוקת כרטיסים נטענים לרכישת מזון, פירות וירקות.

"הנתונים מראים שבעוד שיעור החולים בסוכרת באוכלוסייה הכללית עומד על 7%, הרי שבאוכלוסייה המשתייכת למעמד הסוציו אקונומי הנמוך מדובר ב-25%", אומרת אדלר. "זה מעגל קסמים שיש לו השפעה אדירה על המשק הישראלי, שכן עלויות הטיפול בציבור הזה עומדות על 9 מיליארד שקל בשנה".

אדלר מסבירה מדוע חובה להטיל מס על המזון המזיק. "החברות המייצרות מוצרים אלו חייבות לשאת בחלק מההוצאה המוטלת על המדינה בשל הנזקים שהמזונות גורמים לציבור, היא טוענת.

הפורום הישראלי לתזונה בת-קיימא הוא ארגון מקצועי שמטרתו הקמה של מרכז מידע מדעי לטובת הציבור בנושאים של מזון והקשר שלו לתזונה, סביבה ובריאות הציבור. חברי הפורום הם נציגי משרדים ממשלתיים וכן נציגי גופים העוסקים בתחומי רווחה וחברה.

כזכור, על פי המלצותיה הקודמות של ועדת האסדרה, יצרני המזון יחויבו החל מינואר 2018 לסמן במדבקה אדומה שעליה הכיתוב "שומן בכמות גבוהה", "סוכר בכמות גבוהה" או "נתרן בכמות גבוהה" מוצרים שבהם מעל 800 מ"ג נתרן, 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי ל-100 גרם מוצר. ביולי 2019 ייכנס לתוקפו רף מחמיר, רף הסימון הסופי והמחמיר ביותר ייכנס לתוקפו רק בדצמבר 2020, אז יחויבו היצרנים לסמן במדבקות אדומות מוצרים שיש בהם מעל 400 מ"ג נתרן, 10 גרם סוכר ו-4 גרם שומן רווי ב-100 גרם מוצר.

תגיות:בריאותסוכרנתרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה