בריאות ותזונה

מחקר נרחב בדק: האם אכילת צ’יפס עלולה לגרום למוות?

האם אכילת צ'יפס בכמויות גדולות ובתדירות גבוהה עלולה לגרום למוות בטרם עת? מחקר נרחב מסיק שכן

  • י"ח סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר נרחב שפורסם בגיליון האחרון של ה"American Journal of Clinical Nutrition" מצביע על כך שאכילת צ'יפס בכמות גבוהה ולעיתים קרובות מדי עלולה להגביר את הסיכון למוות בטרם עת.

המחקר נערך על ידי מומחים לתזונה ולמחלות לב ממספר מדינות, ביניהן בריטניה ואיטליה, ובמהלכו נבחנה צריכת תפוחי האדמה של 4,400 אנשים בטווח הגילים 45-79 במשך שמונה שנים. החוקרים נדהמו לגלות שבתום שנות המחקר, 236 מבין הנבדקים לא היו עוד בין החיים.

החוקרים המופתעים חקרו את האופן בו נהגו משתתפי המחקר לאכול את תפוחי האדמה. התברר, שאכילת תפוחי אדמה מטוגנים בתדירות של פעמיים בשבוע ומעלה מגדילה כפליים את הסיכון למוות מוקדם. כלומר: תפוח אדמה מבושל או מאודה לא התגלה כגורם סיכון, החוקרים מדגישים אף כי "תפוחי אדמה לא מטוגנים הם מזון בריא יחסית, בזכות תכולה גבוהה של ויטמינים וסיבים תזונתיים, שייתכן כי מאזנים את הערך הגליקמי הגבוה של תפוח האדמה".

עם זאת, כאמור, תפוחי האדמה המטוגנים העלו את הסיכון למוות בטרם עת. ייתכן שהבעיה הבריאותית היא דווקא באופן ההכנה: הטיגון, ולא בתפוח האדמה עצמו. עוד יש לזכור כי מדובר במחקר ראשוני וסטטיסטי במהותו, ועל כן אין כל סיבה להילחץ מאכילת צ'יפס בכמות סבירה ובתדירות מופחתת.

תגיות:מוותצ'יפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה