מעניין

למה המהנדסים של איקאה הולכים לגור במתקן הדמייה של המאדים?

איקאה החליטה לשלוח מהנדסים לחיות בתנאים שידמו מעבורת חלל על המאדים – בתקווה שתנאי הצפיפות יעזרו להם לחשוב מחוץ לקופסה

  • י"ז סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ענקית הרהיטים השבדית איקאה החליטה לשלוח כמה מהמהנדסים שלה לחיות על סימולציה של המאדים. למה? בעיקר מתוך תקווה שהחוויה הבלתי שגרתית הזו תעזור לחברה לפתח כמה רהיטים חדשניים שימושיים במיוחד עבור דירות קטנות.

איקאה, כידוע, מתמחה בבניית רהיטים קומפקטיים שיאפשרו ניצול שטח מקסימלי בצורה אטרקטיבית ונוחה. ואיפה יש צורך יותר בקומפקטיות ונוחות מאשר במעבורות חלל ומתקני חלל שונים?

"זו חוויה כייפית ומשוגעת. נהיה מבודדים לשלושה ימים כדי לטעום ממה שהאסטרונאוטים שמתאמנים כאן עוברים במשך שלוש שנים", הצהיר אחד מהמהנדסים.

מה מרוויחה נאס"א משיתוף הפעולה עם איקאה? המעצבים של איקאה מקווים להעלות כמה רעיונות מעניינים שיעזרו לנאס"א לבנות מעבורות חלל נוחות יותר. אבל את התועלת העיקרית מקווה להפיק דווקא החברה השבדית. הסימולציה, על צפיפות המגורים בה, העיצוב הבלתי אישי שלה ושירותי החלל שבתוכה, אמורה לעזור למהנדסים לפתח פתרונות עיצוב שיעבדו אפילו טוב יותר בכדור הארץ.

הנהלת איקאה כל כך משוכנעת ביכולת של מגורים בסימולציית החלל לגרום למהנדסים שלה לחשוב מחוץ לקופסא, שהיא כבר הודיעה על קולקציית אייטמים חדשה 'בהשראת החלל' שתצא לחנויות ב-2019.

נאס"א מצידה, ממש עוד לא מוכנה להצהיר על תאריך המשלחת הראשונה למאדים. על אף שהתוכנית הרשמית שלה מציעה בזהירות שזה לכל הדעות לא יקרה לפני 2030. מה שאומר שהרבה לפני שאסטרונאוטים על המאדים יוכלו ליהנות מפירות היצירתיות של מהנדסי איקאה – איקאה תוכל ליהנות מהכנסות יפות מ'קו מוצרי החלל' שלה.

 

תגיות:איקאהמאדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה