ונשמרתם

אם ראתה נקודה על הציפורן של בתה, ומה שנהיה מזה יום לאחר מכן - הוא פשוט לא ייאמן

לאחר שפרסמנו באחרונה את סיפורה של בת הארבע שנדבקה בקרציות ולא יכלה לעמוד על רגליה בשל כך - מקרה נוסף חורך כעת את הרשתות החברתיות. הפעם מדובר בסיפורה של ילדה שבסך הכל שיחקה עם הממטרה שבחצר ביתה

הציפורן של אמילי (צילומים: בקה סיצאר)הציפורן של אמילי (צילומים: בקה סיצאר)
אא

לאחר שפרסמנו באחרונה את סיפורה של בת הארבע שנדבקה בקרציות ולא יכלה לעמוד על רגליה בשל כך - מקרה נוסף חורך כעת את הרשתות החברתיות. הפעם מדובר בסיפורה של ילדה שבסך הכל שיחקה עם הממטרה שבחצר ביתה. 

כשאמילי סיצאר בת השלוש נהנתה מזמן איכות עם עצמה ועם הממטרה בחצר ביתה, אמה בקה לא ממש נבהלה. היא הרי ילדה, וזה מה שילדים אוהבים לעשות – לשחק עם מים. "זה היה לפני שידעתי עד כמה מסוכן זה יכול להיות", משחזרת בקה מאוהיו שבארה"ב.

"כשאמילי נכנסה הביתה והתחלתי לנקות אותה, שמתי לב לנקודה שחורה וזעירה בציפורן שלה, שהצליחה לעורר את חשדי.  פתאום ראיתי שהנקודות האלה בכל מקום – על הידיים, הרגליים, הבטן ובית השחי.

"בהתחלה חשבתי שמדובר בזרעים מהדשא, וניסיתי להסיר אותם. הייתי בהלם כשה'זרעים' נפלו על הרצפה, והתחילו ללכת".

אחת הקרציות שנמצאו על גופה של אמילי הקטנהאחת הקרציות שנמצאו על גופה של אמילי הקטנה

בקה החלה להסיר את הנקודות בהיסטריה, ועדיין לא הצליחה להבין מיהם היצורים המיקרוסקופיים שטיילו על הגוף של בתה, עד ליום שלמחרת. "בבוקר אמילי סבלה מחום, ולקחתי אותה מיד לרופא", משחזרת בקה.

"הרופא בדק אם יש לה מחלת ליים, כי בלוטות הלימפה שלה היו ממש נפוחות. הוא שלל את הימצאות המחלה, אך רשם לה אנטיביוטיקה ליתר ביטחון ותוך כמה ימים התופעה עברה".

מחלת הליים, למי שלא יודע, זו מחלה הנגרמת לרוב כתוצאה מחיידקים בשם Borrelia burgdorferi שגורמים לתסמינים כגון: כאבי ראש, חום, עייפות, פריחה בעור, דיכאון ועוד.

הפריחה שהופיעה בידיה של אמיליהפריחה שהופיעה בידיה של אמילי

"כשסיפרתי לרופא מה בדיוק קרה אתמול, הוא מיד הסביר לי שמדובר בקרציות זרע – קרציות שטרם התבגרו. הוא היה בהלם כששמע שהיו יותר מ-200 כאלה, על גופה של אמילי. החלפנו את המצעים בחדר שלה, ואת הראש של הממטרה – אבל היה חשוב לי לפרסם את הסיפור שלנו, כדי להזהיר הורים אחרים.

"כל מקום פתוח – שדות, כרמים, פרדסים ואפילו חצרות הבתים שלכם, נחשב למקום מחייה פורה עבור הקרציות האלה. פקחו את עיניכם, ושמרו על ילדיכם", מסכמת בקה בפוסט.

אמילי ואמה בקה אמילי ואמה בקה

תגיות:ילדיםמחלותקרציותסכנהזהירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה